ingela nordvall
HBK Medlem
Vill gärna lämna en eloge till Folksam för snabb handläggning.
Den 18 april skrev jag brev till Folksam där jag ansökte om ersättning för avbokade flygresor pga sjukdom. Troligen lade jag på brevet den 19 april. Idag den 28 april fick jag besked om att ersättning hade betalats till mitt konto.
Och här information om Norwegians hansläggning:
Resorna avbokades genom telefonkontakt med Norwegian 2013-12-02 avbokningskvitto skulle man själv ta fram via nätet. Detta kvitto behövde jag för att söka ersättning via min försäkring i Folksam; Resklar. Jag betalade inte Norwegians försäkring eftersom jag redan hade försäkring. Vi skulle rest Malaga – Landvetter den 17 december 2013 och återresa den 7 januari 2014.
När jag omgående tog fram avbokningskvittot visade det sig att endast den ena resvägen stod som avbokad (cancellerad). Tog åter kontakt med Norweigan, handläggaren uppgav att båda resorna stod som avbokade i deras datasystem och att hon inte kunde ändra i deras datasystem utan jag fick vända mig till Norge via mail; cr@noregian.no för att få detta.
Skickade mail till Norwegian 2 december med begäran om avbokningskvitto. Ett automatiskt svarsmeddelande anlände 4 december. (Man undanbad sig i detta meddelande ytterligare förfrågningar från mig). Olydigt skickade jag ytterligare begäran om korrekt avbokningskvitto i februari 2014 men inget hände (förutom att man undanbad sig ytterligare förfrågning).
Den 18 april tappade jag tålamodet och skickade in alla uppgifter till Folksam tillsammans med ett brev där jag redogjorde för situationen. Folksams snabba handläggning är en tröst i sammanhanget.
Den 18 april skrev jag brev till Folksam där jag ansökte om ersättning för avbokade flygresor pga sjukdom. Troligen lade jag på brevet den 19 april. Idag den 28 april fick jag besked om att ersättning hade betalats till mitt konto.
Och här information om Norwegians hansläggning:
Resorna avbokades genom telefonkontakt med Norwegian 2013-12-02 avbokningskvitto skulle man själv ta fram via nätet. Detta kvitto behövde jag för att söka ersättning via min försäkring i Folksam; Resklar. Jag betalade inte Norwegians försäkring eftersom jag redan hade försäkring. Vi skulle rest Malaga – Landvetter den 17 december 2013 och återresa den 7 januari 2014.
När jag omgående tog fram avbokningskvittot visade det sig att endast den ena resvägen stod som avbokad (cancellerad). Tog åter kontakt med Norweigan, handläggaren uppgav att båda resorna stod som avbokade i deras datasystem och att hon inte kunde ändra i deras datasystem utan jag fick vända mig till Norge via mail; cr@noregian.no för att få detta.
Skickade mail till Norwegian 2 december med begäran om avbokningskvitto. Ett automatiskt svarsmeddelande anlände 4 december. (Man undanbad sig i detta meddelande ytterligare förfrågningar från mig). Olydigt skickade jag ytterligare begäran om korrekt avbokningskvitto i februari 2014 men inget hände (förutom att man undanbad sig ytterligare förfrågning).
Den 18 april tappade jag tålamodet och skickade in alla uppgifter till Folksam tillsammans med ett brev där jag redogjorde för situationen. Folksams snabba handläggning är en tröst i sammanhanget.