• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resan till Ljuset och Värmen

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Jag är fortfarande sjuk ingen ork jobbiga nätter med slemklumpar från lungor och näsa. Man måste ju kunna andas nattliga svettningar som gör att man vaknar dyblöt.
Svårt att hantera i en husbil men måste gå man känner av att man är 76 år. Hade jag kört ner om jag visste jag skulle bli sjuk?Aldrig i livet.!!
Men solen finns värmen också på dagarna. Finns en annan camping väldigt nära jag stannar här tills jag är frisk den andra jag inte gör reklam för ska vara bra och rimligt prisatt .

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Känns något bättre hoppas det fortsätter så. Bra väder sol lugnt och fint, man kan ligga och titta ut genom skjutdörren.
Krya på dej Bengt i solen.
Här är det några minusgrader och halv storm i byarna med drivsnö på de stora vägarna.
Var ut en sväng med husbilen och fick testa mina EU-vinterdäck som är mina åretrunt däck, det gick bra att provocera fram rejäl bredsladd, och jag fick prova abs för första gången på 11år, funkade bra, men greppet på blankis är inget att hurra för, trots tung husbil.
Saknar sol o lite värme :cool:

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Knepigt väder idag varmt duchade och när jag gick tillbaka regnade det för första gången men bara 5 min.
Sen bokade jag platser till HasseK med kompisar, började blåsa väldigt men varmt.
När de kom ner hade de haft en jobbig resa, men allt ordnade sej trevliga människor, Hasse hade gjort ett tantastiskt jobb att guida dom hit stannar en extradag för att varva ned i solen och värmen.
Vi åt en bit mat på restaurangen.
Jag trivs fortsatt bra här på camping florida och stannar nog ett tag till för att riktigt komma igång, de andra kör nog ner till santa pola och gratis platser där.
23 gr var det ute fick vila inne i bilen för det var för varmt i solen.
Blåser väldigt mycket men campingen är skyddad av en hög häck och träd kan bara tänka mej vilka skador vinden gjort utmed kusten.
Börjar friskna till, men tar det väldigt lungnt med allt.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
Knepigt väder idag varmt duchade och när jag gick tillbaka regnade det för första gången men bara 5 min.
Sen bokade jag platser till HasseK med kompisar, började blåsa väldigt men varmt.
När de kom ner hade de haft en jobbig resa, men allt ordnade sej trevliga människor, Hasse hade gjort ett tantastiskt jobb att guida dom hit stannar en extradag för att varva ned i solen och värmen.
Vi åt en bit mat på restaurangen.
Jag trivs fortsatt bra här på camping florida och stannar nog ett tag till för att riktigt komma igång, de andra kör nog ner till santa pola och gratis platser där.
23 gr var det ute fick vila inne i bilen för det var för varmt i solen.
Blåser väldigt mycket men campingen är skyddad av en hög häck och träd kan bara tänka mej vilka skador vinden gjort utmed kusten.
Börjar friskna till, men tar det väldigt lungnt med allt.
Riktig storm nu tur att bilarna är i trygghet blåser väldigt mycket husbilen skakar ibland trots att den står ganska skyddat.
Ska sluta kl 00 fan trot.
Ljudet är trasigt i datorn så nyheterna är svåra att lyssna på det är ett hårdvarufel. Men inget man lätt lagar blåtand fungerar eftersom mina lurar fungerar bra, ska handla en liten högtalare brukar kosta runt 100kr. Vill ha gott om tid att handla en ny dator. lite feg att försöka laga den på resande fot.
Spanien har haft mycket problem med vädret men det 2 veckorna jag varit här har det varit perfekt.
Tror inte gruppen kör vidare om vädret fortsätter. Det skulle inte jag ha gjort.
Jag har koll på vädret hemma Fredrik har fixat så att jag kan se ut genom fönstret hemma sedan panorera till min väderstation som visar väder ute och inne.
Eftersom jag mår bättre kan jag ta ett varv ute om det blir väder, elcykeln gör att jag kan ta lite turer utan ansträngning, mitt extrabatteri i en väska gör att jag kan ladda när jag stannar vilket gör att jag har en hyfsad räckvidd trots att det saknas trampor.

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2025
De senaste 2 dagarna har jag haft HasseK här med tre bilar körda av kvinnor, jag bokade vilket egentligen inte gick men betalade i förskott , för gänget, Fick köra bort några boende här som tog platser för sina personbilar.
Gick bra och de var hungriga och beställde Paella, vilket jag inte tycker om egentligen hade ju ätit lite innan.
Man kan se mer på HasseK egen sida på facebook.
Var lite ovanligt att prata svenska helt obehindrat. Hasse och jag hade ju ett samtal eftersom vi är gamla vänner och upplevt en del tillsammans.
Men det var även trevligt att prata med de andra som tydligen skulle fara vidare, Själv har jag gjort tvärtom trort att jag mår ganska bra.
Bokade ytterligare en vecka stannar här ett tag till finns ju egentligen allt jag behöver här och till mycket lägre pris.
25eu mot 14,50 blir ju skillnad.
Men det handlar om mycket grönska stora träd palmer lungnt och fint. Passar mej som är här för att övervintra, köra runt och betala höga besnsinpriser känns onödigt finns ju en massa på den här orten som jag inte sett.
Att jag sen mår väldigt bra här och har så gjort i ett antal år gör att jag inte har bråttom någonstans.
Viktigast var ju att komma bort från vintern till sommaren och den finns här!

Wessly

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2026
Du har kommit rätt som det verkar, tar dagen lite som den kommer. Bra att du mår fint och orkar ta dig för saker, skönt att ha något att upptäcka runt omkring. Får du tråkigt kan du säkert hitta ett nytt ställe att må bra på.
Du skrev tidigare att det var lite jobb du skulle fixa med bilen, har du lyckats få ordning på allt?
Eller sparar du lite på jobbet så du har något att pyssla med längre fram?

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2025
De senaste 2 dagarna har jag haft HasseK här med tre bilar körda av kvinnor, jag bokade vilket egentligen inte gick men betalade i förskott , för gänget, Fick köra bort några boende här som tog platser för sina personbilar.
Gick bra och de var hungriga och beställde Paella, vilket jag inte tycker om egentligen hade ju ätit lite innan.
Man kan se mer på HasseK egen sida på facebook.
Var lite ovanligt att prata svenska helt obehindrat. Hasse och jag hade ju ett samtal eftersom vi är gamla vänner och upplevt en del tillsammans.
Men det var även trevligt att prata med de andra som tydligen skulle fara vidare, Själv har jag gjort tvärtom trort att jag mår ganska bra.
Bokade ytterligare en vecka stannar här ett tag till finns ju egentligen allt jag behöver här och till mycket lägre pris.
25eu mot 14,50 blir ju skillnad.
Men det handlar om mycket grönska stora träd palmer lungnt och fint. Passar mej som är här för att övervintra, köra runt och betala höga besnsinpriser känns onödigt finns ju en massa på den här orten som jag inte sett.
Att jag sen mår väldigt bra här och har så gjort i ett antal år gör att jag inte har bråttom någonstans.
Viktigast var ju att komma bort från vintern till sommaren och den finns här!
Härligt att höra att du mår bättre och trivs! Det är rätt åt dig!:)

plastpelle

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2026
Härligt att höra att du mår bättre och trivs! Det är rätt åt dig!:)
Bra jag läser allt du skriver Bengt det är nu 9 år sedan vi åkte den vägen första gången jag är ju mycket äldre än dig men nog friskare jag har kvar husbilen minst två år till kan kommer och besöker dig till våren när du kommit hem Hasse träffade två senare när han inte hade ansjovis till Jansson o vi åkte Portugal och umgicks mycket lustigt att han har blivit reseledare ha det gått alla

Toppen