Tänkte på ditt inlägg i den gamla tråden om att spela in en gubbe som sitter och babblar.
Du kanske har lite anekdoter att förtälja..
När vi städade huset efter att en släkting till min fru gått bort (hans hus, inte min frus) så hittade vi ett 30 tal kassettband.
Eftersom jag fortfarande lyssnar på kassett i gammelbilarna så tog jag rätt på dem för att spela in musik på.
Men råkade lyssna på ett innan jag började överspela.
Det var den döde släktingen som satt och berättade anekdoter från sitt liv och hur han haft det som barn och andra världskriget mm
Han var styrman på en fraktbåt under andra världskriget, född och uppväxt i Hirtshals i Danmark.
Det var torpederingar, livbåtar, flykt i mörker, flytt av båtar utan lanternor o.s.v.
Jag satt som på nålar, värsta spionserien.
Det slutade med att jag lyssnade igenom alla kassetter, en del var skräp, en del spänning, lite skratt och en del vemod.
Och jag hade inte mage att spela över berättelsen om en mans liv och jag kom att tänka på de gånger man var och hälsade på.
Fick kokkaffe i lukten från hans stora pipa och några berättelser, t.ex. den gången under kriget när de odlade egen tobak men inte orkade vänta på att bladen skulle torka.....