• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resan 2012

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Ytterligare en reseberättelse som jag först inte tänkte lägga ut pga att jag tyckte den var lite väl personlig. Nu har jag läst den igen och tycker faktiskt den är riktigt bra:D Hoppas att den kan ge lite inspiration till någon.

För 3 år sedan övervintrade vi i Spanien/Portugal och skrev privata resebrev. Tänkte då skriva om breven och lägga upp här men av det blev det intet.

Jappe lyckades med sin fantastiska reseberättelse och då bleknade allt annat.:twitcy:

/Brogu

PS. Filerna är lite stora eftersom jag ville ha bra utskriftskvalitet, därav två delar. Hoppas det funkar att ladda ner. Dessutom ska jag bli farfar nu i mars så resan går snart ner till Biot igen, häftigt!!!DS

Visa bilaga ResanI 12.pdf
Visa bilaga ResanII 12.pdf
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Resan 2012

Himla trevlig reseberättelse! Mycket intressant rutt och många fina bilder! Du har säkert mer material så det är bara att köra på! Tack för den här upplevelsen!

Jappe
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Resan 2012

Tack snälla för er generositet. Detta har gett oss flera "poi" i vår egen reseplanering. Om bara hälsan står bi drar vi ut i Europa i slutet av april! Tack än en gång för trevlig berättelse!
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Resan 2012

Tackar allra ödmjukast för denna fantastiska respons!

En "planerad" resa inbegriper flera olika faser.
1. Man tror man vet vart man ska... Alltså läser man på, källforskning kan det kanske kallas. Kollar möjliga rutter osv.

2. Det packas och man startar förväntansfull och glad i hågen.
Sällan blir det som planerat men oftast bättre.

3. Loggbok och dagbok skrivs och sammanställs. Sen mal det på i hjärncellerna och jag älskar att fila på språket. (Jo, jag missade en pluraländelse i berättelsen). Men det blir som att göra resan en gång till.
Och med facit i hand blev det alltid bättre än vi kunnat föreställa oss :D

Klart man kan blogga, men vi föredrar att göra så här.

Vi håller just på att flytta från en stor 4:a till en 2:a hyresrätt så i mars flyttar vi definitivt ut i våran Tecla. Blir det "stor" resa blir det kanske mer berättelse!

/Brogu
 
Senast ändrad:
S

StorDansk

Guest
Sv: Resan 2012

Tack för att man fick följa med er på denna härliga reseupplevelse, inspirerande och välskriven!
 
Toppen