• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa till Rügen i maj 2011

F

F.d. 53498

Guest
Sv: Resa till Rügen i maj 2011

Så fint du fått ihop det. Snyggt och trevligt.

Så sugen jag blir att åka till det fantastiska landet Tyskland som många bara kallar en transportsträcka.

Anders
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Resa till Rügen i maj 2011

Stralsund och Rugen är riktigt fint och nu när du ändå var i Stralsund så kanske du var inne i Marienkirchen, där finns en målning av en soldat som ungefär hälften av alla Bohusläningar har som en av förfäderna :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Resa till Rügen i maj 2011

Stralsund och Rugen är riktigt fint och nu när du ändå var i Stralsund så kanske du var inne i Marienkirchen, där finns en målning av en soldat som ungefär hälften av alla Bohusläningar har som en av förfäderna :)

Tyvärr var jag inte inne i kyrkan.
Detta med bohusläningars förfäder måste du förklara.
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Resa till Rügen i maj 2011

Jo så här är det, det fanns en Christoph Beetzen från Pommern, av Tysk-romersk adelssläkt som tjänade Carl den tolvte, han följde med kungen när han drog hem för att överfalla vårt broderfolk.
Dom här Beetzen blev kvar i Bohuslän på olika poster inom staten och hade sin huvudsakliga hemvist på Bokenäs, om du går in i Bokenäs gamla kyrka så har dom ett par kyrkbänkar där med vapensköldar.
Det finns tusentals ättlingar i Bohuslän till den killen och som sagt, han finns avmålad i Marienkirchen i Stralsund.
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Resa till Rügen i maj 2011

Tackar för din reseskildring.... vi har planerat att åka dit om några veckor

/Niclas
 

M&J-H

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2376
Medlemskap
2024
Sv: Resa till Rügen i maj 2011

Tack för den fina reseberättelsen. Vi håller som bäst på att planera sommarens resa i norra Tyskland.

Jan Erik & Maud
 

OweochMira

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Örebro
HBK-Nr
5054
Medlemskap
2024
Sv: Resa till Rügen i maj 2011

Tack för en förträfflig reseskildring med bilder. Vi kommer att åka dit i början på juli tillsammans med andra HBK:are. Längtar redan.....:)
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Resa till Rügen i maj 2011

Kan bara buga för denna resas redogörelse rena proffs jobbet.
 
Toppen