• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa Österut

Status
Stängd för vidare inlägg.

batju

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Svedala
HBK-Nr
3611
Medlemskap
2024
Hej, var i augusti nere i Tokai (Östra Ungern) med husbilen. Körde via Berlin, Cottbus in i Polen, var i Krakow, Zakopane, och vidare genom Slovakien. Efter vi kört över gränsen till Polen såg vi inte en enda svensk husbil. På campingen utanför Krakow fanns ett svenskt husvagnsekipage, och granne med oss en husbil från Norge. Trevliga norrmän, Magnar o Anita från Ålesund med en Euramobil, som vi tillbringade en kväll tillsammans med. I Slovakien låg vi endast på campingar, billigt ca 8-10 eur.
Målet för resan var Staden Ozd norra Ungern dit jag var 1990 med lastbil med inredning till en pingstkyrka.
Ville nu se den igen, och speciellt ett stort grovtimrat kors,som var med i lasten,och som en vänförsamling i Vrigstad låtit tillverka och skänkt dit. Fick nu se allt på plats.
Det förvånade oss att så få åker till dessa länder. Standarden på campingarna lämnar väl en del övrigt att
önska,men är ändå ok. I Tokai fanns 3 st. campingar, en fin stad med vinodlingar och vinprovning på
en massa ställen. Någon mer som varit åt det hållet?
MVH Ola.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen