Jag brukar köra med Båtpolish och polermaskin, det blir perfekt.Autosol Acrylic Polish tycker jag funkar bra. Finns kanske i Grekland.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag brukar köra med Båtpolish och polermaskin, det blir perfekt.Autosol Acrylic Polish tycker jag funkar bra. Finns kanske i Grekland.
Du kan ju prova så slipper vi andra bry oss.Fast vem vet? Finns kanske nån som putsar rutorna med lingonsylt? Men vill inte avslöja trixet!
Hej.Hej....
Då tele 3 stängde av mitt internet när jag kom till Montenegro så kunde jag inte använda gps navigeringen, utan fick ta fram min gamla tom tom...
Redan vid start varnade den mig för att mapen i den är gammal.. Men vad gör man när man inte ens har internet...
Hur som helst så navigerade den mig igenom Montenegro och Albanien...
Men i Albanien "lurade" den in mig på en väg som bara blev smalare och smalare.,. Med följden att buskar och träd repade alla rutor.
Så nu tänkte jag höra här vilket "putsmedel" har ni använt typ... Tandkräm, ketchup... Eller vad man nu kan använda från en supermarket...
Provade med tandkrämen Sensodyne men den innehåller nog för lite slipmedel.... Tar tacksam emot förslag..
hejFörst slipar du med fint sandpapper 1000,sen finare och finare.
Men har du djupa repor startar du med grövre sandpapper.
Det finns ultrafint 6000 men så högt tror jag inte du behöver gå men använd 3000 papper sist. Sen kan du avsluta med att använda rubbing och wax för billack.
Men förbered dig på att det kommer att ta tid.
Hej Tommy..Hej.
Ja i detta ämne har jag redan lämnat ett svar och har inte mer och tillägga om ämnet i fråga.
Då jag är nybliven medlem i HBK och även nybliven husbilsägare.
Jag befinner mig i Grekland där jag förstått att du tillbringat en viss tid.
Har läst en del av dina inlägg och förstått att du beställer en del saker från kina el. Amazon.
Jag skulle behöva göra lite inköp ifrån kina men jag undrar hur ska jag göra med adress till mig i Grekland på smidigaste sätt.
Är det posterestante som funkar eller lånar du en adress av en vän?
Mvh Tommy
Det var det jag hade tänkt pröva men tog det säkra före det osäkra,Hej Tommy..
Helt rätt jag är sedan 1 månad tillbaka i Grekland, men i den norra delen...
Oftast när jag beställer från internet så använder jag mig av en Poste Restante Adress...
Ditt namn
Poste Restante
POSTNUMMER Staden
GREECE
Och mitt svenska mobil nummer.. (så curir en kan ringa mig)
LYCKA TILL...
Ju högre siffror desto finare papper så 6000 är väl att jämföra med barnängens våtservetter..hej
Är det skonsammare med våtslippapper 1000-3000 för en som är ovan