Mina tankar...o egen erfarenhet... Autodoc är ofta billiga... men inget om man vill göra reparationer som är tänkta att hålla länge! Så ska ni lägga pengar på ny koppling plus de andra sakerna... absolut inget lågpris...
Varför... därför att ni förmodligen byter ut bra saker till mindre hållbara.
Hejsan Toyota nu tycker vi lite olika igen

, men det är väl helt ok. annars skulle det bli tråkigt.
Fördelen med de här tyska firmorna är ju att man kan välja både fabrikat och pris.
Just till den här Ducato'n med femväxlade lådan med gammal vanlig hållbar kopplingsvariant och fast svänghjul, naturligtvis komplett med urtrampningslager i priset så finns det 18 "fabrikat" att välja på, i alla fall 18 namn...
Billigaste varianten med hittepånamn kostar komplett 965:- och går naturligtvis bort direkt även om man skulle sälja bilen efter rep.
Det går inte att hitta någon komplett koppling över 4000:-. (Varför urtrampningslagret är separat för 1700:- till kopplingen för 8200:- i prisförslaget är en gåta.)
Man får ju välja bland de bästa fabrikaten som SACHS, VALEO kanske LUK för uppåt 3000:-, om det finns Febi Bilstein så är det också kvalité, men de är mer inne på framvagnsdelar, styrning m.m.
Bilar från orienten har ju andra leverantörer typ Akebono ?, men även ATE. Kan ev. bero på var fabrikerna/montering finns.

SACHS sitter ju ofta som originalkopplingar i bilar genom tiderna.
Det är/var troligen inte så många biltillverkare som tillverkade helt egna kopplingar, såväl som det knappt inte finns en bil som inte har bromsdelar som det ofta t.o.m. står ett annat namn på.
M. mycket v. h. JANKRO.