• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Renovering av Onan Elverk ?

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
I min bil sitter ett originalmonterat bensindrivet ONAN elverk på 2000W. Det har säkert inte varit igång på 15 år. Timräknaren står på 6000 timmar. Går det att troligtvis få igång det igen ? Behöver säkert reservdelar och råd mm om man försöker det. Skulle vara roligt att fixa till det om man fick det att fungera igen. Annars är väl det bara att ta bort det och kasta det för det väger en de.
I bilen låg helt nytt reservdelskatalog,monteringsinstruktioner mm.

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Renovering av Onan Elverk ?

på instrumentbrädan jämte timmätare finns en strömbrytare med en blixtsymbol. Fick besked att när man ställer om den slås batterierna ihop så att elverket startas. Kan tänka mig att det är i ett nödläge när batterinivån är låg.
Kul när tillverkarna tänkt till...

/M

bussen

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
4680
Medlemskap
2025
Sv: Renovering av Onan Elverk ?

man kan vända på det med om man har dåligt i start batteriet kan man använda bodelsbatterierna till start hjälp eller omvänt... väldigt bra

Toppen