Eftermiddagen blev lite hattig, för kallt ute för att ordna list runt sista luckan.
Fick istället måla ett lager lack på köksskåpet, så att det sen kunde torka under eftermiddagen.
Passade även på att skruva fast en bit vägg vid insteget till bodelen som jag glömt, och var löst fortfarande.
Plockade sen försiktigt bort serviceluckan till toan och lade in i värmen för att laga spruckna gångjärnen. Började med att limma ihop plasten med superlim.

Åkte efter detta till biltema för att handla lite skruv och lastnät.
Kom hem med både fuktslukare, USB-uttag och termometer.. Utöver det jag åkt för.
Tillbaka vid husbilen plockade jag fram en bit aluminiumplåt jag bockat i våras, samt borr, pop-nitar och tång.
Sedan var det bara att borra hål i plåten, märka upp och borra hål i kjolen under dörren och så slutligen nita fast den. Nu ska man kunna knacka av snö och skräp innan man kliver in!
Borde fästa den även upptill, men inte helt bestämt hur än. Nu är den bara kilad under den lilla läppen på dörrkarmen.
Fortsatte sedan inomhus med toaluckan som nu torkat, fram med nyinköpta plasthäftpistolen och sätta ett par stift på baksidan av gångjärnen, nu borde det hålla bättre.
Så fick även bodelsdörren ett par förvaringsfickor, välbehövt, särskilt vintertid med alla mössor och vantar!
När detta var avklarat så pillade jag bort maskeringen runt köksskåpet, och monterade tillbaka luckorna.
Tycker det blev riktigt snyggt!
Något saknas dock.. Fog runt om!
Fram med fokspruta och vit fog. Pressar lite och ser att det trycks ut halvtorr ur den öppnade tuben, tar i och försöker få ut det torkade ur pipen.. Efter mycket våld så lyckas jag till slut! Tyvärr inte med att få ut färsk fog, men att ha sönder fogsprutan

Går och lånar en av bror min, och skruvar nu av pipen först: ut kommer en tjock halvtorr sträng! Gissar att den inte tycker om frost
Sist av allt blev det till att montera den nyinköpta fuktslukaren utanför toaletten, perfekt storlek och passform!
Nu sitter jag här med en öl och funderar på att montera ett extra USB-uttag vid sittgruppen, då damerna ofta vill ladda diverse utrustning när vi åker!