fritidsbonden
HBK Medlem
Märklig upptäck, vid byte av lamell/tryckplatta/urtrampningslager på bilen upptäckte jag att det lager som sitter i änden på vevaxeln, som lagrar ingående axel i vxlådan har in inre diameter på 17 mm, men ingående axel i lådan har en diameter på ca 15,5 mm.
Detta innebär att axeln kan flexa ca 1,5 mm, då frågar man sig varför finns detta lager då det ändå inte gör någon nytta.
Samtliga hemsidor som har kopplingsdelar har endast 17 mm lager som kallas styrlager.
Motorn tillverkas av Nissan och är en 2,5 liters på 146 hk, växellådan är manuell 6 vx.
Nu är lådan demonterad och jag vågar inte montera ihop det hela innan jag får klarhet i de olika diametrarna.
Detta innebär att axeln kan flexa ca 1,5 mm, då frågar man sig varför finns detta lager då det ändå inte gör någon nytta.
Samtliga hemsidor som har kopplingsdelar har endast 17 mm lager som kallas styrlager.
Motorn tillverkas av Nissan och är en 2,5 liters på 146 hk, växellådan är manuell 6 vx.
Nu är lådan demonterad och jag vågar inte montera ihop det hela innan jag får klarhet i de olika diametrarna.