Sv: Renault Express 1990.. Minsta campingbygget ????
Igår Morse vid 10:00 tiden drog jag och grabben till min fars stuga för att premiär sova i Lilla Olga.. Mulet och grått men inget regn.. Senare på eftermiddagen så sprack det upp och solen sken på fint, Vart mest lek och bus och fiske då det bara var jag och grabben där.. ja far kom en kort sväng för att mäta ett mått på bryggan. Senare på kvällen efter att grabben somnat så mulnade det till. Valde denna dag enbart att det skulle vara mulet och ev .regn under natten, vart ytterst lite regn kan tilläggas. Kardemumman av det hela vart att med övreluckan öppen till lefter kl 21:00 och sido fönstrena framtill öppna någon ynka mm, Så var det riktigt varmt och skönt, Fuktigt visst men inte ens hälften av vad det var då man försökte premiärsova i den tidigare.. Då var det +2,5 ute och +14-15 gradder inne i bodelen, Nu glömde man ju ju så klart termometern, det enda som glömdes
men tippar att det ute var ca 13-15 grader under natten och minst +22 inne i bodelen, Så blir nog perfa när man får till in och ut ventilationen.. På morgonen vid 06:00 mådde vi gott och bäddade till allt igen, Tar ca 30 minuter att fixa allt, då hade man bara med seg påsar för alla grejor och förvarade detta på golvet + att hunden var inne i skåpet och grabben, Grabben tyckte det var skitkul då man kröp runt där inne och puttade han ur vägen och ryckte här och där och drog i lakan och madrasser. Nåja lite bilder och små text nu..
Just framme, En kort godisstund medan man ställde lite i ordning, har halva bänken tom och allt utrymme under sistarna tomt..
Grabben har lärt sig att korslägga blicken..
Lunchdags och gårdagens rester var på menyn, Enbart för att testa butangas köket.
Lätt använt och kändes tryggt, vart ej varmt förutom där det skulle bli varmt.. Är hel negativ mot gasol ska tillläggas
Men detta kan man lätt använda inne i bilen vid stor aktsamhet som allt annat fast detta rekomenderas ute, Men vid regn kommer man nog att öppna luckorna bak, båder regnskydd och lätt att kasta ett brinnande föremål in i skogen
Maten intogs naturligtvis inne i bodelen..
Liten ritstund under dagen och allmän röra.. Mkt planerande kvar,
Hunden trivdes stort på främre golvet,, Insåg att den provisoriska kylboxen var för hög för att stå i skåpet vid nedbäddningen så den fick stå på förarsidans golv..
Sen lite kvälls himmel..
Och så klart dagen efter kl 06:00
Har dock insett att skaffar man en babe som ska ta med sig, så Blir det riktigt tajt och valet av babe måste då baseras på vikten då smalhet är en sak att föredra i denna min camping hydda, var nog tajt för mig och grabben, då han lätt kastar ut lite armar och ben ibland så tog han nog upp en size som en normal vuxen..
Sen något jag tänkt men glömt alla ggr. Är en rekomendation ang. Liggunderlagen Köp för guds skull ett med luftbubblor/ hål, tänker nu på det täta billiga som jag köpte på Jula. Dom med luft i sig har bättre värme isolering samt mkt. lättare att hålla formen efter man skurit och limmat på annat matrial som jag har gjort. Detta som jag använde gick knappt att skära utan klippa var bästa även svårt att rita upp på. Kan man däremot använda det som enbart isolering och kan limma det och klippa det på plats så har detta billiga lite mera fördelar, Mjukt, och mkt, följsamt och mkt, formbart, vatten tätt enligt infon.. drar ej åt sig fukt eller bevarar det.
I morgon blir det nog en resa till närmsta stad, hade behövt längre ned men var ej så sugen, Vill kolla upp ett gnisslande i styrningen och ett skrapande ljud vid inbromsning, Olja tar den med. Renault service efter ca 100 mil