• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Regn

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Regn

Jeg har selv regelmessig sett på tyske sendinger over vår Oyster-85 Digital siden den første ble montert i februar 2002. Har aldri benyttet analog tuner. Enhver digital DVB-S tuner skal klare here den tyske kanalbaletten. Det kan være problemer med endel gamle paraboler hvor en må bytte LNB og gamle automatiske anlegg som ikke fungerer fordi de leter etter analoge kanaler. Alle paraboler krever fri sikt i retning til satelitten en skal ta i mot fra, og er en i Spania så kan det hende en må vri litt på LNB hodet - 18 grader fra loddrett.

F

F.d. 53053

Guest

Hej Siw&Stig
det är så att min antenn sitter rakt övanför ingången till HB den är fast går inte att vare sig höja eller snurra, den skall vara jätte bra för den kostade ca 3500 kr :p: enligt HB firman ( jag har kollat så ibland talar försäljarna sanning ) och det sitter redan en antennförstärkare som är kopplad till den. men ockej vi tittar inte myvket på tv men man vill kunna se nyheter o väder o kanske t ex fotbolls em o sådana saker nä sen det blev digitalt så har det blivit sämre tycker jag
mvh
Gebeer :rolleyes:

F

F.d. 2591

Guest

Hej Gebeer

Har du en Diginova antenn? Har du en antennförstärkare som drivs av 220v ?

Lita på husbilsförsäljare har jag aldrig gjort. Ta verkstadschefen på Forsbergs Fritidscenter i Hyssna, jag frågade honom om min gamla antenn som hade 12 volt förstärkning, om jag kunde använda den när de digitala sändningarna skulle börja, han tog en stege och kollade på antennen. Nej sa han , du måste byta när det blir dax, oki tänkte jag.

Helgen därefter for vi ner till Smygehuk, och där träffade vi goda vänner, jag talade om mitt dilemma med min antenn för honom då sa han, ta min digitalbox och koppla in, han hade 40 kanaler på det kortet till digitalboxen, jag fick in 35 utan att röra min antenn, så lita på någon husbilsförsäljare det gör jag aldrig. Men köpte en Diginova TV antenn med antennförstärkning som drivs på 220v, med ställbar antennförstärkning, har bild där paraboler snurrar och icke hittar satelit, även i Ullared där ingen får tv signal

Hälsningar

Stig.B.

Toppen