• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Regn

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej!
Nu regnar det här " OBS"
& då funkar inte Tv:n jo vi bor i Sverige det vet jag också men varför
är det så klent? (Danskarna dom har el & kraft att sända!!!!!)
Blir det bättre med motagningen på Tv om där blir "skatt" i stället för Licens.
Någon som vet?
Mvh.

F

F.d. 55275

Guest
Sv: Regn

Köp parabol så ser du allt och lite till ....som man betalar får man se !!

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll

Sitter just nu i bilen på Överlida camping. Inga problem att se på tv,n. Alla kanaler förutum de som finns på boxerkortet kan vi se. Regn har inte någonsin hindrat oss från att se på tv. Däremot kan det var andra fysiska hinder. Senast var när vi var på Lövstavikens småbåtshamn, Falkenberg. Då stod vi framför de stora plåtsjulen och då blev det ingen bild.

ha de...........

ps. vi har rundstrålande

F

F.d. 2591

Guest

Hej!

Det beror på vad du har för antennn, jag får bild vid Lövstaviken och framför plåt magasinen, och till och med på Ullareds camping, På Tranememo fiskecamp också, men det stog en husbil med parabol självsökande, men si,,, den snurrade bara och fick ej någon bild. Vad har jag då för antenn, kan någon gissa det?

Hälsningar Stig. B.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53053

Guest

Hej
vi har en sådan annten som tar runtenom men kan ej hissa upp den antingen får man in ettan och tvåa eller så får man i fyran o sexan mycket sälla man får in alla o mhär i skåne borde det funka sen beror det vilken tidpunkt också t ex fotbolls em kl 20 på 4:an skulle sverige spela hade haft 1, 2, 4 och 6 hela kvällen vad händer vid 19:40 dålig 1 och 2 ingen 4 och 6 totalt menigslöst att ha tv värre blev det sen dom började sända digitalt man blir så förbannad :mad: så är det för det mesta
mvh gebeer

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har slängt ut TV-fäste och antenn och använder Playkanalerna på min iPad, främst SVT som är gratis. På så vis kan jag se Program både live och i efterskott. Plattorna lämpar sig utmärkt tack vare mycket bättre upplösning än på en laptop (2048 mot 1366).

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej gebeer!
Jo jag ser att du förstår!
Nu gällde det som kanske inte framgick av när jag skapade tråden att det gällde fasta Tv:n där hemma där vi betalar Tv.licenc!
Nu bor vi i "Sverige" (Hallandsåsen) jag har skrivit om problemet som
Teracom har i andra inlägg, men på verka dom är som att Flytta "Betong häckar"!!!!
Mvh.

Hej
vi har en sådan annten som tar runtenom men kan ej hissa upp den antingen får man in ettan och tvåa eller så får man i fyran o sexan mycket sälla man får in alla o mhär i skåne borde det funka sen beror det vilken tidpunkt också t ex fotbolls em kl 20 på 4:an skulle sverige spela hade haft 1, 2, 4 och 6 hela kvällen vad händer vid 19:40 dålig 1 och 2 ingen 4 och 6 totalt menigslöst att ha tv värre blev det sen dom började sända digitalt man blir så förbannad :mad: så är det för det mesta
mvh gebeer

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er mange steder i Sverige med marginal dekning av TV signalet. Hjemme i Dalsland har vi 4 kanaler som fungerer nesten OK - oversikten sier vi skal ha mange flere, men skurrende lyd og tommestore piksler passer ikke meg. Ingen stress, vi er mye på veien i husbilen med parabol :D

Naboene har nesten uten unntak monster yaggie rettet mot en mast mange mil borte, STV 1,2,24 og Kunnskap sendes ut over en liten repeater mye nærmere.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Dumburk ska in i våran nya husbil fast antenn skippar vi. Dumburken är till barnen för att se på DVD och spela Playstation. Helst skulle jag slippa helt, men för att pacificera barnen är den rätt OK

Vi vuxna myser med en bok !

Peter :)

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Rassy !
Jo har funderat på detta VÃ¥rt utbud av TV, bredband och telefoni - Boxer.se ( Pris 120/mån i 12 mån!!!)
Men barnkanaler & märk väl "Skit" vill jag inte betala för.
Vi har kollat Tysk Tv i 17 år "Gratis" med alla dess fina musikprogram ( Andre Riau, Florian Silbereisen, Hansi Hinterseer M.fl.
Någon som vet hur man får tag i dessa kanaler efter att Tyskarna vänt till "digital", pris är av mindre betydelse!!
Eller "alla" Tyskar betalar extra för att se på Tv ? någon som vet?
Mvh.

Köp parabol så ser du allt och lite till ....som man betalar får man se !!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Siden 2002 har alle de tyske hovedkanalene gått fritt på 2 digitale satelitter, Astra-1 og Hotbird. Det er omlag 100 frie tyske (de samme) på begge satelittene. En 65 cm parabol fungerer omlag til Östersund, 85 cm til forbi Nordkapp. Sørover er det full dekning til Nord-Afrika, enkelte steder kommer Hotbird inn bedre enn Astra - normalt er det Astra-1 som er sterkest.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo Knut!
Tack för dit svar, jag köpte en digital motagare hos Kjell & Comp. men fick bara in Turkiska, Egyptiska, Rumänska & o.s.v. inte en enda Tysk kanal, För det är där det händer om det sen gäller US Super Bolwl final i januari , Andre Reau, Hansi Hinterse o.s.v..
Hur gör Tyskarna nu efter övergången till "digitalt"?
Jo jag skrev till Svenska ambasaden i Tyskland inte "fan" gitter dom att svara!!!!
Mvh.

F

F.d. 2591

Guest

Hej Gebeer

Om du skaffar en Diginova antenn, där du har kopplat in medföljande antennförstärkare, som kan drivas av en omformare på t.e.x 150w , och vrider på fulleffekt på antenförstärkaren , har du dessutom ett maströr du kan höja och sänka och vrida , så har du bild i hela Sverige, jag garanterar. Att ha en parabol anten är ingen garanti för att få bild överallt, utan du kan bli tvungen att flytta bilen en eller två meter. sådan är verkligheten.

Lycka till

Hälsn Stig.B.

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Hej
Har du rätt microvågshuvud på din parabol och söker rätt satelit så fungerar det även i Sverige. Jag tror att du har hittat någon annan satelit än Astra.
Klas

Toppen