• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reg-besiktningen avklarad

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Äntligen dags för reg-besiktning av vår nya Rapido idag. Jag var inte direkt orolig, men ändå lite fundersam. För en tid sedan fick jag mail från vår handlare i Tyskland att en annan kund i Halmstad (HBK-medlem?) stött på problem. Besiktningsmannen krävde ett namn på de tyska pappren, trots att även den bilen var ny. På något sätt skulle de försöka få pappren åter så att man i Tyskland kunde regga in bilen med ett namn för en dag. Jag hörde aldrig slutet på den trista historien, men det är väl i princip omöjligt att få originalen i retur. De måste ha haft otur och stött på en paragrafryttare som inte visste vilken paragraf han red på. Jag hoppas det löste sig.

Vår besiktning tog mindre än 15 minuter, i princip bara en koll så att fordon och märkskyltar stämde överens med pappren. En stunds trevlig konversation med besikningskillen, sedan var det klart. Ingen vägning heller, bara att ta uppgifterna från CoC-intyget. Bara att vänta in skyltarna och ge sig ut på första turen.
 
Toppen