Ewa & Jocke
FD HBK Medlem
Då tycker jag att man också skall ha bommar för de som är.... Stressad, på dåligt humör, har ilska, tar medicin som påverkar körningen, har livliga ungar lösa i bilen och även för dem som har en tjatig svärmor med i bilen....
En sak är jag säker på..... Att det finns många "dålda" alkoholister runt oss alla..... Men att håna dem hjälper inte en sjuk medmänniska.... Alkoholism är en allvarlig dödlig sjukdom som ingen har bett om att få... Och att säga att en alkoholist skall skärpa sig... Är lika meningslöst som att säga till en som har pollenallergi att den skall sluta snörvla sig.... Eller att säga till er här på Hbk forum som hånar en alkoholist att ni får fanemig anstränga er och ta ert ansvar och hjälpa en som är sjuk.....
Vart tog den kärleksfulla människa vägen???
Nu var det väl kanske inte alkoholister som menades i vårt resonemang i denna tråden. Det var helt vanliga människor som avsågs. Vi som åker ut en helg och super skallen i bitar, för att sedan köra hem på söndag förmiddag...
Gällande visa medmänsklighet mot alkoholister så har jag gjort det i större delen av mitt liv på mycket nära håll. Jag vet verkligen hur det är....det kan jag lova dig. Och med det i bagaget...detta är inga förare jag vill möta i trafiken! Nu ska man inte generallisera. Självklart finns det alkolism där man klarar av att både sköta sitt jobb och vara en god förare. Men de personer jag har levt mycket nära klarar inget av detta. En av dem finns för övrigt inte längre...Efter att hen har slagit sambo och barn i många år blev han tillslut ensamstående och söp ihjäl sig...Men nu var det ju som sagt inte dessa personer som avsågs...
//Jocke