Jag uppmuntrar verkligen fler campingar till att införskaffa liknande bommar. Det är ju super (he he) smart att installera dessa. Vilken skämsfaktor att åka fram och blåsa, och grinden inte åker upp. Detta borde uppmärksammas med siréner och blixtljus så att alla ser vad som sker
Vi har köpt en likadan alkotester som polisen har (Dräger). Den servas varje år så vi verkligen kan lita på den.
Varför förses inte samtliga husbilar, eller kanske fordon generellt, med alkolås?
Sen är det väl så att även om alkotesten, och bommen i förekommande fall visar ok, är man väl inte alltid en bra chaufför. Efter en blöt helg är man ju lite trött och sliten. Jag håller med många inlägg här inne....
Var vuxen nog, och ta ditt ansvar som chaufför. Drick lagom, sov ordentligt, och sist men inte minst....ta det lugnt därute. Det svåraste verkar vara att just ta det lugnt i trafiken. För min del har jag märkt väldigt tydligt att just lugnet kommer med åldern. Jag är väl inte lastgammal ännu, men jag är ändå så pass gammal att jag inte irriterar mig på folk som trängs, inte blinkar, etc. Jag kastar mig inte heller mellan filerna vid köer. Varför ska jag låta så banala saker ta energi från mig? Jag sitter hellre och pratar med frugan om hur vår resa har varit, eller kommer att bli. Det ger energi i stället. Från mitt perspektiv är det sååå mycket roligare än att sitta och svära över hur andra beter sig. Hmmmm, kanske är jag äldre än vad passet visar
//Jocke