• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rastplatskartan 2013

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Har jag fått med posten idag. Rykande färsk, uppdaterad, med rätta telefonnummer..... trodde jag.:confused:

I Dalarna W finns 11 rastplatser under Trafikverkets hatt. 7 av dessa är iprickade för att ha Latrintömning! Där ute, i verkligheten, har endast 1(en) rastplats, W3 Viggen vid väg 226 (som på kartan 20 cm ifrån tabellen heter 69) den faciliteten.

Telefonnumret som angetts för beställning av kartan är sedan en ganska lång tid utbytt mot 010-1239997. Där svarar en robot som vill att man ska tala om till vem man vill ringa. Säger man "Beställa rastplatskarta" får roboten tilt och spel och förstår ingenting.

Provar man istället 0771-921921 så riskerar man att när som helst bli bortkopplad.

Det går inte så bra för Trafikverket, dom har kört vilse i pannkakan med det här.

Men de har i alla fall lämnat en länk där man kan få lämna in synpunkter:
Rastplatser - Trafikverket

Så ett förslag: Kolla upp Trafikverkets Rastplatser i ditt län eller närmaste omgivning och skicka in resultatet så kanske 2014-års utgåva av kartan kan börja närma sig verkligheten.

En statlig myndighet ska inte göra såna här missar!
 
Toppen