• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rapporter från Santa Pola

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Rapporter från Santa Pola

Jag kan glädja? er som går därhemma i snö, slask och regn att vädret inte är så mycket bättre här nere. Vi har haft massor av regn de senaste veckorna, även om temperaturen är drägligare än hemma.

Blomning.JPG
Det blommar fortfarande här nere.

Boule2.JPG
Många ligger i hårdträning inför bouletävlingen i La Marina. Här ses en stilstudie i boule.
Jag undrar f ö om det är tillåtet att rulla "puttekula" med bouleklot???

Boule1.JPG
Här mäts tiondels millimetrar för att avgöra vilket klot som ligger närmast "lillen". tyvärr glömde jag att ta med mikrometern.

P1.JPG
Så här ser det ut vid den gamla ställplatsen vid småbåtsvarvet. Längst ner en reklamskylt för ställplatsen vid industriområdet.

P2.JPG
Snacka om provokation. Parkering precis efter förbudsskylten. Dessutom på tvären över fyra P-platser. Dock ingen svensk denna gången, en Nederländare.

//W
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Rapporter från Santa Pola

Turismo betyder personbil, men budskapet syns tydligt...
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Rapporter från Santa Pola

Det kommer nästan en tår när man tänker att man har stått under 10 vintrar på denna fina plats,men affärerna är väl inte intresserade av våra pengar hälsar illåsen
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Rapporter från Santa Pola

Som man bäddar får man ligga!

Husvagnar har en tendens att bli stående länge på samma plats så den delen av förbudet är klart begriplig. Husbilar däremot borde vara mer rörliga. Att husbilsförbudsskyltarna kommer upp beror nog på ett visst husvagnsbeteende hos vissa husbiister! "Här är en fin plats! Här stannar vi!" Och så ut med alla stolar och bord, markisen m.m.!

PÅ EN PARKERINGSPLATS!

spc.jpg

Santa Pola hade tidigare också denna stora välbelägna ställplats

spcv.jpg

men där har nu, enligt uppgift från en relativt osäker källa (Bahia Desperados), byggts en magnifik strandpromenad och jag tror att stadsinnevånarna uppskattar den mer än ställplatsen.
Så är det!

Jappe
 
Senast ändrad:

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Rapporter från Santa Pola

Hej!

Det är tillåtet att flytta "lillen" med klotet, avsiktligt eller inte spelar ingen roll.

Hälsningar Kerstin
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Rapporter från Santa Pola

Jodå, vi firade HBKs 6-årsdag på Camping Bahia också. Men det var inte bara HBK-are där,där fanns även andra svenska campinggäster.
Vis av förra årets erfarenheter när maten tog slut hade antalet deltagare maximerats till 40 pers. Festen arrangerades av Ove (lowelowe) och Sven-åke (Bonzo).

HBK 6 år_01(1).JPG
Klockan 15:00 prick skulle insläppet börja och eftersom många brukar infinna sig "i god tid! var grinden till poolområdet stängd, och för att ingen skulle kunna snika sig in så behövdes en avskräckande grindvakt.
Uppgiften gick till Ove i Bahia Desperados. Vem skulle våga närma sig grinden när man ser denna bistra uppsyn?

HBK 6 år_02(1).JPG
Här är allt redo för insläpp.

HBK 6 år_03(1).JPG
Ove höll ett välkomsttal och talade om vad som gällde för kvällens övningar.

HBK 6 år_04(1).JPG
Som synes var området tämligen fullsatt.

HBK 6 år_05(1).JPG
Alan och Sue från Storbrittanien skötte grillningen som vanligt, och här förvissar sig Ove om att allt går rätt till.

HBK 6 år_06(1).JPG
I väntan på maten.

HBK 6 år_07(1).JPG
Det var självservering, utom vad gällde potatis- och pastasallad för att vara säker på att det skuulle räcka till alla.

HBK 6 år_08(1).JPG
Titta! En julängel!

HBK 6 år_09(1).JPG
"HA, HA, dom gick på den!"


HBK 6 år_10(1).JPG
Alan och Lasse verkar ha en trevlig stund.

HBK 6 år_11(1).JPG
När maten var aväten och klar så började musiken med tillhörande dans.
Dé var allt för den här gången.
//W
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Rapporter från Santa Pola

Var de allt?

Jappe

Näää, för jag anlände t Bahia på kvällen o stack in nosen på festen o hejjade!! ;-)
Precis hemkommen nu å fryser häcken av mig i gråvädret. Avundsjuk på alla som ska va kvar under vintern.
Kul fått träffa en del av er även om besöket blev kort.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Rapporter från Santa Pola

Hur länge har det regnat och varit dåligt väder där nere egentligen? :D

Jappe
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Rapporter från Santa Pola

Susanne...har du övergått till att fotografera svartvitt?
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Rapporter från Santa Pola

Med datorns hjälp kan man göra en färgbild till svartvit.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Rapporter från Santa Pola

Hoppsan
Är det torpet i ragglanda den här tråden handlar om eller fotohörnan ,jag trodde denna tråd handlade om Santa Pola. Men jag trodde väl fel.
HaDe Hasse:mcride:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Rapporter från Santa Pola

Det är ju så långt mellan rapporterna så de luckorna får man ju fylla med annat! Gangstergänget och deras hangarounds bara festar och super hela tiden så det blir ingen tid över för lite rapportering om det ljuva livet på Bahia! Vi kan gå här i snöblasket och kylan bäst vi vill utan lite uppmuntran söderifrån, tycks man resonera i Bahias Desperadoskretsar!

Jappe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen