• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rapido

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Sv: Rapido

Överväger om jag skall välja halvintegrerad istället,har tittat på 7065 samt helint.9005 planlösningen på dessa är lika,det skiljer en hel del i pengar.

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Väg för- och nackdelar och låt behovet styra! Vi har varit helt fast och fullt troende för och helnöjda med halvintegrerat. Men efter bytet till helintegrerat i somras och trots att vi inte än hunnit testa bilen i vintermiljö är vi väldigt nöjda och kan nog faktiskt inte tänka oss en återgång till halvintegrerat mer.
Låt dock inte vårt tyckande vara styrande på något vis. Har ni möjlighet att få prova och känna på både och innan beslut skulle jag råda Er till det.
Valet skall ju kännas bra på alla sätt, inte minst det ekonomiska!
//Kjell

H

HighwayHotel

Guest

Hej, hade en halvintigrerad Detleff tidigare. Tyckte den var helt ok, tills vi provade en helintigrerad Frankia. Mycket skönare, inget kalldrag efter dörrstolparna och dessutom tystare. Sedan att det känns rymligare och luftigare är ju helt naturligt med större hytt.
I vårt tycke, får man en skönare bil. Men som sagt, man prioriterar olika...
Lycka till.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Vi hade en Rapido 7065 med Quennsbädd innan vi bytte till vår 9066 DFA med långbäddar och det bytet ångrar vi inte, mycket mera rymd inne i bilen! Mvh Birgittha och Mats

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Är det bara 676 som har stor sittgrupp?

676ff_j.jpg

och fri passage när taksängen är nere?

676ff_n.jpg

leif.o

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5836
Medlemskap
2025

Instämmer med 2 vädurar Rapido 10000 med boggi går jättefint och stabilt på vägen.körde våran bil till Spanien i november 2015 och bor i den där trivs jättebra med Rapido.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Kan bara hålla med, ja är inne på min tredje rapido ,en 985,en 7065+ nuvarande 7091ff, är helnöjd med bilen, det har inte varit några stora problem med bilarna, bra service av pr ,mvh håkan:)

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Har tittat på 7090FF med Alde värme,men hur kallt blir det i främre delen av bilen ,det finns ingen värme där?

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Jag hade monterat en värme boster under framstolarna som blåser mot torpedväggen,jag har trumavärmare som blåser luft mot pedalerna och torpedväggen ,så det är varmt framför stolarna,hadde en bustner med vattenburen värme det gick inte att sitta i framstolarna när det var -grader,håkan

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Jag misstänkte att det skulle bli kallt,vill helst inte ha någon fläkt som surrar,frågan är om vattenburen värmematta i hytten räcker?

F

F.d. 29964

Guest

Vi har en Rapido 9090DF 2010 och är helnöjda.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Jag misstänkte att det skulle bli kallt,vill helst inte ha någon fläkt som surrar,frågan är om vattenburen värmematta i hytten räcker?

Dom värme boster som jag sett var två stycken data fläktar dom hördes inte men en värmematta är nog inte så dumt, håkan

Toppen