• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

rabatt på ny husbil

F

F.d. 2297

Guest
Min son och vi tänker köpa ny husbil. Är det nån som vet vad man kan få i rabatt om man köper två
Hälsn
elving o Inga-britt
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 622

Guest
Sv: rabatt på ny husbil

Finns inga normer, beror helt på hur välsmort munläder du själv har:)
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: rabatt på ny husbil

Håller med Argos. Betänk även den nya bilens årsmodell. Denna ju kan variera även för en "ny" husbil. Vissa handlare säljer sina demobilar som nya, även om dom körts i rörelsen. Där borde priset kunna pressas ordentligt.
Roadglider
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: rabatt på ny husbil

Håller med Argos. Betänk även den nya bilens årsmodell. Denna ju kan variera även för en "ny" husbil. Vissa handlare säljer sina demobilar som nya, även om dom körts i rörelsen. Där borde priset kunna pressas ordentligt.
Roadglider

Läste igår att fler och fler personbilar står längre och längre hos handlarna nu pga finansläget i världen. Kanske även det sätter sina spår på husbilssidan och ger ett bättre utgångsläge.
 
S

suneAl

Guest
Sv: rabatt på ny husbil

Ni kan fråga Ab Nord Caravan.

Tel. 0730-718400 Roger

Jag tror han fixar bra pris.
 
M

monsun

Guest
Sv: rabatt på ny husbil

Ni kan ringa TROLLVAGNEN i Trollhättan dom lovade att lämna
m.k.t. stor rabatt
tel:0520 32900 Fråga efter Max

Lycka till
 
F

F.d. 10180

Guest
Sv: rabatt på ny husbil

rabater planterar man blommor och lökar
barbel
 

hakanth

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Ljungbyhed
HBK-Nr
1413
Medlemskap
2024
Sv: rabatt på ny husbil

Trots allt så är det väl husbilar som passar era behov och önskningar som ni har tänkt köpa, inte rabatter.........Finns ju inget värre än att upptäcka efter ett tag att man gjort ett felköp, detta på grund utav ett attraktivt priserbjudande.
Fundera riktigt noga på vad är det ni vill ha och därefter pressa priset så mycket som möjligt.
Köp rätt från början är alltid klart billigast.
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: rabatt på ny husbil

En auktoriserad återförsäljare har i regel inte mer en 20% räknat från rekommenderat listpris. Att ta reda på rekommenderade listpriset i Sverige kan vara svårt, speciellt på vissa husbilsfabrikat som t.ex Dethleffs.
Dethleffs har en dansk Skandinavien importör som prissätter husbilarna för den nordiska marknaden. Man får helt enkelt kolla upp vad de kostar i Belgien eller Tyskland där konkurrensen är stentuff och bilda sig därefter en uppfattning om rätt pris.
Ibland ligger fabrikens prislistor på deras hemsidor.

Sverige har som tradition mycket luft i sina priser för att kunna ge ett högt pris för inbytet.
I dessa tider tror jag att det är möjligt med 15% rabatt när luften är avdragen.
Att beställa två husbilar utan inbyte är mycket lättförtjänta pengar för handlaren i dessa finansiellt mörka tider.

Jag har själv aldrig lyckats få ner priset med -15% trots att jag köpt nya husbilar två gånger utan inbyte.

- Lycka till.
Mvh T
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: rabatt på ny husbil

Jag läste en artikel om en bilhandlare i England , han körde två för en. Men det var grovt bensinslukande Amerikanska monsterbilar.
 
Toppen