• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rörelse ljus och avskräckande

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Jag funderar på att belysning ska tändas om man får nyfikna utanför bilen. Jag hittade detta från Clas Ohlsson... LED-belysning SpotOn. Kanske man kan sätta den ovanför varje ingång när man parkerar och ska sova.

Borde vara lite avskräckande. Billigt. Kanske man kan undvika ett brytmärke i onödan? Jag har letat efter andra alternativ men hittar inget. Vill egentligen ha något permanent. Någon annan som har förslag?
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Rörelse ljus och avskräckande

Dette er deknings området på min nåværende husbil. Når vi har parkert og forlatt husbilen er systemet slik at all mennesklig bevegelse i sonen blir registrert og utvendig belysning aktiveres, ingen alarm. Kun alarm ved fysisk innbrudd.
Når vi er i husbilen, da vil all menneskelig bevegelse i sonen bli registert, og sensor og sentral kommuniserer seg imellom kontinuerlig om trussel forblir i sonen eller forsvinner. Om vedkommende forsvinner ingen alarm, om vedkommende forblir i sonen utløses alarm.

Slik er dekningssonen på min husbil. Kan selvsagt utvides trådløst til foran og bak om man ønsker det også.


NXdekningsomrde-1.jpg
Hej Rusken. Det låter intressant med funktionen i ditt larm. Är det ett hembygge eller nåt du har köpt? Det skulle vara intressant att få se en beskrivning/schema över konstruktionen om det är något som man kan sätta på min husbil
 
Toppen