• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rädda Gotland

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Rädda Gotland

Jag tänker i alla fall inte låta soppåsar, politiker eller werkelinare hindra mig från att besöka Gotland till sommaren för första gången.

Det är naturen som lockar. Men visst vore det kul om politikerna på Gotland hade samma inställning till husbilsturister som politikerna på Öland.

/Per

F

F.d. 53498

Guest

Jag kan tänka mig att ordna en träff på Gotland för HBK. I den kan man ha olika moment inklusive en demonstration mot politikerna. Kanske man kan erbjuda någon som nu bestämmer att komma och berätta om tankarna som styr.

Givetvis kan vi fixa en guidad tur i Visby och lamgrillning mm.

Finns intresse?

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Intresse finns men det hänger ju på när det blir och på arbete och ekonomi men kommer det bara ett förslag på datum kan man ju titta på möjligheterna att delta.
Kan man inte ordna ett namnupprop på internet där man kan skriva på för att protestera mot förbudet att övernatta utanför camping och dylika tokerier,jag menar att alla fricampar i viss utsträckning ändå så varför inte från kommunens sida försöka vara lite smidigare.
Vi gjorde ett namnupprop här hemma för att stödja motorbanan i Anderstorp och det slutade med att länsstyrelsen fick in 13.200 namn som stödjer verksamheten på banan,förstår bara kommunen hur många som tycker att Gotland är avigt inställda till husbilsturisterna så kanske dom ändrar ståndpunkt.
Varför inte göra en intervju med någon ansvarig politiker på Öland som kan förklara hur Öland gjort för att bli så omtyckta av husbilsturister,det ligger ju i Gotlands kommuns intresse att få över så många turister som möjligt under sommaren eftersom turismen står för en ansenlig del av kommunens skatteintäkter.

F

F.d. 10980

Guest

Ta bort Werkelins monopol så kommer vi! Tidigare innom mitt arbete innom försvaret var jag ofta där men efter campingmonopolet får det vara! Att en familj kan köra över alla är makalöst!

Senast redigerad av en moderator:

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Jag kan tänka mig att ordna en träff på Gotland för HBK. I den kan man ha olika moment inklusive en demonstration mot politikerna. Kanske man kan erbjuda någon som nu bestämmer att komma och berätta om tankarna som styr.

Finns intresse?
Har Du orken och viljan, att ordna en träff, på Gotland så tror jag många skulle komma.
Däribland vi. Ju fler vi blir, ju mer kan vi j-as m. de styrande.
Går det att fixa mängdrabatt på färjan,tro?
Ser fram emot att få träffas.
HBK 2483 Bengt o Inga-Lill

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Werkelins anläggningar ligger ju runt Visby och det området undviker jag,vi åker till Visby under dagen och lämnar sedan området igen.
Det finns så många fina småcampingar spridda över hela Gotland så det är inga problem att undvika Werkelins ockercampingar,vi ligger bland annat på Fårö uppe vid Sudersand några dagar och Burgsvik tror jag det heter har också en jättefin Camping som vi kan rekommendera.
Det är inga problem att undvika Pigges imperium,mina slantar lägger jag hellre på roligare grejer än Pigges campingar.

F

F.d. 53498

Guest

Jag ska kolla lite vad som kan göras. Jag tror för allas bästa att man skall träffas i icke högsäsong. Gotland är som allra bäst i slutet av maj-början av juni och den andra guldtiden är efter vecka 32. I Juni är alla dikesrenar fulla av blommor och orkiderna är många i många olika arter. Så kanske 1: helgen i Juni kunde vara något, jag menar 4-6 juni. Vi kan göra en demonstration med våra bilar i Visby, tänk att åka 50 bilar ner genom hamnen alla märkta med husbilsklubben som politikerna här har viss respekt för.

Program kan vara guidad tur i Visby. Guidad tur på Stora Karlsö. Grillafton med helgrillat lamm. Thaiafton med thaimat lagat av thailändskor. Musik och dans om så önskas. Låt oss titta runt lite.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har aldrig varit på Gotland men vi tog oss ända till Öland förra året och det gav mersmak så Gotland skulle mycket väl kunna vara ett lämpligt resmål i början av juni i år. Efter midsommar blir det väl lite oroligt på ön, kan jag tänka mig.

En träff skulle vi ställa upp på!

Jappe

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Tack men nej tack,det enda sätt min cykel kommer att färdas på runt hela Gotland är på cykelstället bak på husbilen ha ha.
:D

F

F.d. 55321

Guest

Finns intresse?
Anders det här verkar bra o du är nog rätt person at hålla i trådarna, vi kommer mona o tony

Toppen