Sv: Quickstop
jamen Zubac! allting e inte svart och vitt!!! vissa vill ha STOR campingplatsgemnskap och bor alltid på camping, andra vill ha lite gemenskap eller en liten elchock eller lite "säkerhet" vid ett quickstop, andra drar genast iväg till en ställplats, tömmer muggen och fyller på vatten, och dumpar gråvatten, och andra ställer sig där det passar sig, i skogen, parkeringsplats, vändplan, småbåtshamn, i stort sätt överallt dit bilen bär! och åker in på en camping å tömmer muggen. Å ve å fasa! Alla andra gör lite av varje! lite här å lite där och mest där det känns bäst, som vanligt! jag förstår att du har en aggresion mot camping och väl anordnade stellplatze, men vem bryr sig!
All den debatt som har varit och är mot rån i husbilar, gör att människor söker trygghet.
Trygghet får man genom gemenskap, HBK´s hemsda eller camping, beroende på grad av säkerhet, det ena utesluter inte det andra!
Vi som har hållit på ett tag, vi känner oss trygga nästan över allt! Stanna, sov, njut!
Sen behöver man ju alla andras erfarenhet av jysta platser att stå på, både här och där.
Om vi kommer åkande i full rulle fran södra Tyskland på väg hem, alla e snortrötta, hungriga och dj.... trötta på att åka bil en sen sommarkväll, så skulle det ju fantastiskt om alla campingar i hela världen hade ett quickstopp, där jag kan tömma muggen, ungarna bada i poolen, frugan handla käk och hunden skita i rabatten! (glöm inte bajs-påsen) och det är samma regler på alla quickstop´s. Varför camping? Därför vi har inte kommit så långt ännu att alla komuner har minst 50 ställplatser eller för husbilar rekomenderade ställen, där vi kan tömma gråvatten etc. Men campingskyltar finns i varje liten håla som vill värna om turisten som kommer i bil!
Så Zubac, hacka inte på mej för att jag vill komma in på en camping med quickstop ibland. 2 vuxna och tre tonåringar och en galen tax sätter sina spår.
Ha det bra
Fredrik