• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pumpkrångel vid påställning

F

F.d. 55345

Guest
Vi har just ställt på vår Hobby 03, Modell 650 FSC. När vi nu kollar alla funktioner har vi fått problem med vattenförsörjningen. Det finns vatten i tanken. Pumpen hörs arbeta och ur kökskranen kommer också en visserligen mycket svag, men ändå, stråle. Toaspolning, tvättställ och dusch reagerar inte alls.
Ni som kan det här: Har vi fått in luft i systemet eller vad? Vad kan vi kolla eller göra för att få eländet att fungera? Hjäääälp!

Georg Flessa
 
F

F.d. 52979

Guest
Sv: Pumpkrångel vid påställning

Vi hade oxå problem, det var vattefiltret som gått sönder. Bytt och så fungerar det igen. I morgon drar vi ut på vägarna.
 
F

F.d. 2128

Guest
Sv: Pumpkrångel vid påställning

Hej där,

Samma här.... Nästan inget vattentryck alls, men Viktor (5 år) sa att det rann vatten under husbilen när kranen i köket stod på för fullt (svag rännil ur kranen). FV-pumpen fungerade, men det mesta av vattnet försvann ut under husbilen. När jag hade stängt alla luftnings- och tappkranar funkade allt som vanligt igen. Jag hade då hunnit köpa ny slang + slangklämmor, tittat ut en ny pump i Kama-katalogen och fyllt+tömt FV-tanken några gånger (+ ett antal svordomar). Frid och fröjd igen! Mao stäng alla kranar och ventiler som varit öppna under vinterförvaringen!

/Henrik
 
Toppen