• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pumpen

Per stark

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
38490
Medlemskap
2025
Hej,
Har en tryckpump med mickrobrytare i kranarna ,inget verkar läcka,men när pumpen är påslagen och alla kranar stängda låter liksom pumpen nån milli sekund ibland .
upplever lite ökat tryck i kranarna också.
Allt fungerar som det ska
Tacksam för svar
Mvh Per

Per stark

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
38490
Medlemskap
2025
hej tack
Jag har en äldre husbil ,jag törs nästan lova att jag har en sån du visar .
vad ska jag göra med den ,min första tanke var precis som du nämner att det kan vara denna ,det läcker ju inte inte vad jag kunnat se .

Per stark

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
38490
Medlemskap
2025

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2025
T
hej tack
Jag har en äldre husbil ,jag törs nästan lova att jag har en sån du visar .
vad ska jag göra med den ,min första tanke var precis som du nämner att det kan vara denna ,det läcker ju inte inte vad jag kunnat se .
Tömma hela systemet så du kan lättare kan tömma tanken. Sen vet jag inte hur den ser ut en del behöver man bara skruva bort som en kork ungefär, andra kanske typ slangklämma

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Om pumpen går några sekunder lite då och då så är det förmodligen ett litet läckage någonstans, jag hade en kran som läckte lite förra året och hade samma symtom som trådskaparen. Jag passade även på att montera tryckakumulatorn som finns i inlägg #2 och pumpen går inte alls lika mycket nu och det är jämnt flöde och tryck i alla kranar och dusch.

IMG_4125.jpg

Per stark

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
38490
Medlemskap
2025
Om pumpen går några sekunder lite då och då så är det förmodligen ett litet läckage någonstans, jag hade en kran som läckte lite förra året och hade samma symtom som trådskaparen. Jag passade även på att montera tryckakumulatorn som finns i inlägg #2 och pumpen går inte alls lika mycket nu och det är jämnt flöde och tryck i alla kranar och dusch.

Visa bilaga 238857
Tack för svar
Frågan är om det inte är en gammal pump jag har kvar en gammal fiamma ,ingen tryckakumulator ?
Hmm kanske läcker lite i nån kran så microbrytaren känner av det

Per stark

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
38490
Medlemskap
2025
Tack för svar
Frågan är om det inte är en gammal pump jag har kvar en gammal fiamma ,ingen tryckakumulator ?

Visa bilaga 238857
En sån pump har jag

Bilagor

• IMG_3799.png
    IMG_3799.png
    6,1 MB · Visningar: 16

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Tack för svar
Microbrytarna har ingen funktion när man har tryckvattenpump det är bara med dränkbar pump dom har en funktion.
Nu ska du inte ta det här för sanning men det är vad jag märkt när jag fipplat med mina pumpar och kranar, har en dränkpump till toan.

Per stark

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
38490
Medlemskap
2025
Microbrytarna har ingen funktion när man har tryckvattenpump det är bara med dränkbar pump dom har en funktion.
Nu ska du inte ta det här för sanning men det är vad jag märkt när jag fipplat med mina pumpar och kranar, har en dränkpump till toan.
Ok tack
Jag är inne på din linje
Den liksom låter nån halv sekund ca 4 ggr per dygn knepigt

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Microbrytarna har faktiskt en funktion även med tryckpump, de gör att det bara pumpar när man behöver vatten.
Utan dom finns det en risk att pumpen pumpar ut hela tankens innehåll i bilen om det uppstår en läcka.

Toppen