• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Puh!!!! Adriatik

karl peter

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1507
Medlemskap
2025
:quest::quest:Hej

Ja då var vi här igen,
vi som skulle ha en ny husbil 09
Izola Adriatik.Det är vi som ville ha litet synpunkter från er i husbillsklubben
om hur denna husbil är.Vet ni att nu har vi
fått besked om att vi kanske ej kan få husbilen
levererad till sommaren på grund av det ekonomiska läget i världen.
Vi är erbjudna en 05;a och sedan vänta till 2010.
Hur skall man göra?????????Kan någon där ute i etern
ge oss litet tips.

Hälsningar Karl Peter
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Puh!!!! Adriatik

Va´ konstigt det låter. Jag hade trott att det var precis tvärt om, att det skulle vara lättare att köpa nu.

Men om det nu är så så är det inget lätt val ni står inför.

I och för sig så kan det vara en fördel med en -05 om det är samma planlösning och priset i slutändan (år 2010) är rätt. Då har ni haft möjlighet att testa den och kanske det går att bestämma en dead line när ni senast skall bestämma er för vilken 2010:a ni skall ta med möjlighet att välja annan planlösning.

Å andra sidan kanske det finns någon annan bil att välja på. Är det för att det just är Renault som gör att det måste vara en Izola? Varför inte en Coral? Vissa skillnader finns mellan dessa modellserier förutom chassiet. Ta till exempel duschen som är klädda med luftade plastpaneler i hela duschkabinen på Coral medan det bara är hörnet där duscharmaturen sitter som är plastklädd i Izolan. Det är i -08 olika värmepannor och olika fabrikat på kylen. Nu vet jag dock inte vad som skiljer dem åt på en -09 eller -10.

Har ni kollat med andra Adria-handlare?
 

Came54

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1665
Medlemskap
2024
Sv: Puh!!!! Adriatik

Hej
Jobbigt! var har ni beställt er husbil? Vi har beställt en Adria Vision på Husvagn o Fritid i Kalmar och vi har inte hört något än om att vi inte ska få den ,men det är kanske bara att vänta och hoppas att vi får den.
Hoppas att det löser sig för er .
 
F

F.d. 6530

Guest
Sv: Puh!!!! Adriatik

Hej Karl Peter, sök vidare o glöm denna husbilshandlare, kanske Adria också. Nilsman
 
Toppen