• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Promobil Mobil Life för Android nu

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Jag har också problem med att få Sygic att fungera. Får bara svaret "adressen kan ej hittas". Har också problem med att jag inte kan vrida plattan måste ha den stående. Hållare och Sygic funkar bäst liggande. Går den att vrida?
//Tommy
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Jag tycker att denna uppdateringen blivit mycket sämre för mina två Android enheter, en Samsung S4 och en Asus platta.
Kör jag utan Wifi, dvs i Offline läge, då tar det otroligt lång tid för den att hitta några Stellplatser och ibland går det ej alls.
Fortfarande går det inte heller att kombinera med Sygic, då får man bara upp meddelande att "adressen hittas ej".

Samma för mej, har en Samsung S4 LTE, dvs det tar lång tid att söka. Efter ett tag hittar den 4 platser inom 10 mil härifrån Ängelholm; Bengt i Örkelljunga, Hundestedt Havn, Falkenberg och Bredaryd (samma som när jag söker online, så sökningen är väl okay, men inte hastigheten).

Vidare, i offline mode kan man inte längre välja Manual och ange den ort men vill söka kring, vilket man kan online. Den söker alltså på samma sätt oavsett "Active" eller "Manual" search. Buggigt, nåt har hänt vid någon av de senaste uppdateringarna!

//Bosse
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Samma för mej, har en Samsung S4 LTE, dvs det tar lång tid att söka. Efter ett tag hittar den 4 platser inom 10 mil härifrån Ängelholm; Bengt i Örkelljunga, Hundestedt Havn, Falkenberg och Bredaryd (samma som när jag söker online, så sökningen är väl okay, men inte hastigheten).

Vidare, i offline mode kan man inte längre välja Manual och ange den ort men vill söka kring, vilket man kan online. Den söker alltså på samma sätt oavsett "Active" eller "Manual" search. Buggigt, nåt har hänt vid någon av de senaste uppdateringarna!

//Bosse

Dock fungerar kopplingen till CoPilot, bara att välja Map, gå över i CoPilot och börja navigera ...
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Ja herre j-r!

Tack för ditt tålamod Roland, man lär sig något nytt varje dag!!


Ha entrevlig Helg

Blindstyret!
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Jag har också problem med att få Sygic att fungera. Får bara svaret "adressen kan ej hittas". Har också problem med att jag inte kan vrida plattan måste ha den stående. Hållare och Sygic funkar bäst liggande. Går den att vrida?
//Tommy

Jag har laddar ner motorhome parkings fungerar perfekt med sygic,det ser ut att finnas fler ställplatser än promobil +,det finns också campingplatser,fungerar i offlineläget.
Jag har detta installerat på mln samsung surfplatta galaxy note 8.

Bosse
 
J

Jarn

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Tack Bosse, den appen har jag också, men glömt bort den.
Mycket riktigt så fungerar den bra ihop med Sygic.
Har nu bara gratisversionen, det kostar ju bara 46 kr att köpa fullversionen, så det skall jag göra.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Hittar ingen app med namnet Motorhome parkings. Använder jag fel namn eller gör jag något annat fel när jag söker efter appen??
//Tommy :confused:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Jag har laddar ner motorhome parkings fungerar perfekt med sygic,det ser ut att finnas fler ställplatser än promobil +,det finns också campingplatser,fungerar i offlineläget.
Jag har detta installerat på mln samsung surfplatta galaxy note 8.

Bosse

Fungerar den rakt av med Sygic och med foton och allt om man laddar ned den?
Eller måste man fixa med något. Jag tittade som hastigast på instruktionerna för Garmin och Tomtom, det verkade krångligt.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

När du valt en plats som är intressant så finns det där "Route" som du trycker på. Då kommer alternativen upp, och där finns "Sygic"

Glömde svara: Jo den laddar ner en jädra massa bilder och även karta för offline.
Sedan är det bara att göra som jag beskrev översta!

Hälsar
Kåre
 
Senast ändrad:

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Våran Promobile + blev Spansk när vi besökte Spanien ..hur ändrar jag tillbaka tyskan ?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    496,1 KB · Visningar: 0

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Om du installerar på nytt, vilket språk blir det då?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Har du ändrat land och region under din utlandsvistelse?

image.jpg

I så fall, ändra tillbaka till Sverige.
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Fungerar den rakt av med Sygic och med foton och allt om man laddar ned den?
Eller måste man fixa med något. Jag tittade som hastigast på instruktionerna för Garmin och Tomtom, det verkade krångligt.

Det fungerar perfekt med sygic , du får med all information även kort.
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Orkar inte leta, måste man ha Pro Mobil + appen för att använda den offline?
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Promobil Mobil Life för Android nu

Tack för svar Knarrevik! Då får jag nog inhandla + appen.
 
Toppen