• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Projekt ; Inbyggd altan

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Projekt ; Inbyggd altan

VA???? Dricker ni läskeblask när ni jobbar med ett så viktigt projekt? Inte undra på att plankorna ligger rakt. Med ett par pilsner hade de blivit mer konstnärligt lagda.
Och blomlådan på räcket hade hög prioritet ser jag........:) Undrar vem som bestämt det??
;);):D

F

F.d. 5106

Guest

VA???? Dricker ni läskeblask när ni jobbar med ett så viktigt projekt? Inte undra på att plankorna ligger rakt. Med ett par pilsner hade de blivit mer konstnärligt lagda.
Och blomlådan på räcket hade hög prioritet ser jag........:) Undrar vem som bestämt det??
;);):D

:D:D:D:D:D De e hemgjort vitt vin i sprite flaskan :p Ölburkarna plockade jag bort före korten
dance3.gif

Blomlådan satt jag upp för att fjäska
eusa_whistle.gif

F

F.d. 5106

Guest

X-antal hundra skruv till ;
Det blev mycket jobb att sala upp den gammla stommen, den hade sjunkit i bakkanten,
så fick höja en hel del och sedan planhyvla i våg. (hade vart enklare att riva allt)

by225.jpg

Men vad gör det när man blir belönad med ugnsbakad Lax och dill/citron gräddsås :p

by226.jpg

Nu var jag nöjd för denna kväll, vill inte reta grannen med fler skruv :rolleyes: och kom det inte ut nybakad kaka med blåbär och hallon :D

by228-1.jpg

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Hjälpte inte rökverken mot sommarnattens plågoandar. Blåbären verkar ha fått sällskap av mygmedel. :) Ta en cigarr istället det är mycket mera effektivt:D.
EssoJ

F

F.d. 5106

Guest

Snickrade vidare i går :p första lördagen på en månad som jag var ledig ;) .
Det tar sig i allafall, nu kan man ana den delen som blir inglasad, ca 22,5 m2,
fönsteröppningarna blir inte så väldans höga, 86cm, men det blir nog mysigt :).
Det tog slut på virke i går också, så i dag blir det ev. provmontering av däckbelysning..
Lena ville hänga upp gardiner på kvällen, och jag SKRUVADE fast ett blomfat i regeln..

Det är tur vi är lättroade
eusa_dance.gif

by229.jpg

by230.jpg

F

F.d. 5106

Guest

Ville igentligen börja 06.30 i morse, men... nått sade mig att inte såga med sticksågen så tidigt en söndags morgon :D ...... väntade då tills klockan slog 8.00

Jag beställde ju en hålsåg...... det hade jag inte behövt gjort :eek: dels var den 2mm för stor (läs inte på en kartong, mät med ett skjutmått i stället) inte nog med att den var för stor, det tog 3gånger så lång tid att få ett hål getemot sticksågen :D

Men nu såå............

by231-1.jpg

F

F.d. 5106

Guest

Jodå, jag sågade på trots regnskurar som avlöste varandra :cool: Har nu fått i ett gäng lampor, lyser gör dom också :p Blir nog fint när frun kommer hem i kväll från jobbet kl 21.30.
Ett är säkert ! när man är stor som jag, och kryper under altanen med sladdarna, så får man bulor i huvudet och blir blöt och skitig :cool: det VET jag...............
Nu byter jag om och åker till supermarket, ska köpa en massa gott att stoppa i munnen
så får det regna bäst det vill..... Tycket det käns som om det lutar åt Tournedos i kväll
:p..... och Vitlökskyckling med potatisgratäng (hemgjord) till lunch :rolleyes: , ska bjuda svärmor.... jo jo.. :cool:

by232-1.jpg

Detta blir säkert fin fint i kväll, aldeles intill husknuten med blimmorna....

by233.jpg

F

F.d. 5106

Guest

Nu går det trögt igen ? Vi har haft gäster i olika omgångar, och när jag slutar jobbet kl 18.00-18.30 så börjar det alltid regna :eek:
Sedan finns det ett konstigt fenomen ? när jag plockar bort alla stolar, blommor, bord, mm... för att kunna riva och snickra, så vipps står dom där igen om jag väder ryggen till
... hur många gånger har jag klappat huvudet i amplarna tror ni
shockkk.gif

Alla nya takbalkar är kapade och målade, bärreglarna är på G (målas) taket har kommit hem till bygghandlarn, Räckesspjälor är påbörjad montering, tom. vart till glasmästaren och kollat ut alu-skenor till glasfönsteren :rolleyes:.........

I dag skulle jag vart ledig från jobbet...... Trodde jag ja !!! :D och i morgon ska det bli konstigt väder ?

Hade jag fått bestämma ; = ledig från jobbet i helgen, fint väder, och då hade taket varit klart söndag em.

Ja, ja... det är ju några dagar kvar till kräftfest, och dom två första takbalkarna är på plats :p

by240.jpg

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5106

Guest

Nu har vi haft fem dagar med husbussen, det märktes när vi kom hem :D Oj oj, vilken energi jag fick, Lena kollade, jag var still i exakt fyra minuter innan jag hämtade skruvlådorna och verktyg...

NU ska det ned (gamla taket)

by037.jpg

Tar till dom grövre verktygen..

by038-1.jpg

Gone away (t.o.m lastat på kärran)

by039-1.jpg

Montering av snöras-skydd.

by040.jpg

Bärlinan på husväggen monterad (den hade jag förberett med skruvhål och balkskor, tom målad)

by041.jpg

Takbjälkarna kastas upp..

by042-2.jpg

Ja ja ja...... :D:D

by046-1.jpg

Skruvläckt monteras.... Det har nu gått ca sju timmar sedan vi kom hem med bussen. :rolleyes:

by047-1.jpg

Nästan slut på kvällen, men faktiskt så fick jag upp två takskivor också lite senare..
var uppe i sådana varv att det inte gick att sluta förens frun kom med en talrik sjömansbiff :p

by051-1.jpg

Toppen