F
F.d. 12430
Guest
Sv: Problem med partikelfilter i Fiat Ducato 250
Bestliner. det kan synas på instant förbrukning om du har en färddator.
Bestliner. det kan synas på instant förbrukning om du har en färddator.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En lågaskolja har sämre smörjegenskaper.
Vi har i vårt företag ett verktyg som kan påkalla regenerering på ett stort antal olika fabrikat/typer av system för bilar med partikelfilter, har hunnit med att testa på några fåtal bilar. Det skall vara möjligt att testa på Fiat Ducato 3,0 efter -07 så om någon har en lämplig bil och har intresse av att få detta testat så är ni välkommna att höra av er.Undrar samma sak. Har aldrig märkt av någon regenerering på personbilen som har partikelfilter (Audi Q5 2.0TDI S-tronic ), varken lampa eller effektmässigt.
Har misstänkt att regenerering pågår någon gång när man kör på en sträcka o ser att momentanförbrukningen är vesäntligt högre än vad den normalt är på samma sträcka.
Kan det vara så??
Alla oljediskusioner tenderar att bli långa och fyllda av tyckende hit och dit.
Vi är välldigt få som verkligen VET hur dessa saker hänger ihop.
För att döda alla oljetrådar i sin linda, (helt omöjligt) så finns det ett extremt enkelt råd som funkar i ALLA situationer.
Använd den av motortillverkaren rekomenderade oljan, bytt enligt rekomenderat intervall.
Så D---a enkelt är det.
Köpte också ett diagnos set och program så jag kan koppla in datorn och nollställa koder samt oljebytesintervall inkl varningslampan som blinkar för oljebyte. Det tog ett tag men fick det att fungera till slut.