• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med golvvärme.

arnep64

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
40509
Medlemskap
2025
Hej. Har en Weinsberg plåtis årsmodell -24. Har golvvärme (el ) som funkat sedan jag hämtade ut bilen utan problem. Nu verkar den slutat att fungera. När jag slår på knappen så klickar det till två gånger med lite mellanrum (0;5 sekund kanske), och knappen lyser. Men det kommer ingen värme, jag har kollat säkringarna och dom är hela. Kan det vara något annat? Termostaten eller något relä? Tacksam för alla inputs. Är just nu i Spanien så behovet är inte så stort, men irriterande att det inte fungerar.

Mvh
ArneP

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej. Har en Weinsberg plåtis årsmodell -24. Har golvvärme (el ) som funkat sedan jag hämtade ut bilen utan problem. Nu verkar den slutat att fungera. När jag slår på knappen så klickar det till två gånger med lite mellanrum (0;5 sekund kanske), och knappen lyser. Men det kommer ingen värme, jag har kollat säkringarna och dom är hela. Kan det vara något annat? Termostaten eller något relä? Tacksam för alla inputs. Är just nu i Spanien så behovet är inte så stort, men irriterande att det inte fungerar.

Mvh
ArneP
Du har väl garanti. Kontakta återförsäljare som kan hänvisa dig till rätt verkstad

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Mvh
ArneP
Kan det vara något problem med inkommande ström? Kabeln, låg spänning?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
.....................................Kan det vara något annat? Termostaten eller något relä? Tacksam för alla inputs. Är just nu i Spanien så behovet är inte så stort, men irriterande att det inte fungerar.

Mvh
ArneP
Kan det möjligen vara så enkelt att termostaten slår ifrån direkt eftersom inställd temperatur redan är uppnådd.

arnep64

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
40509
Medlemskap
2025
Kan det möjligen vara så enkelt att termostaten slår ifrån direkt eftersom inställd temperatur redan är uppnådd.
Det låter iofs som en möjlighet, men har inte någon temperatur inställning separat för golvet, och tror inte att den är ihopkopplad m övriga värme? Men den kanske har en förinställd temperatur, jag får helt enkelt ta det med åf när jag kommer tillbaka till Sverige. Tack för input

Toppen