Hej igen. Mätte du, helst innan bytet, eller nu, dels så du har 12V direkt till gnistboxens + plus, och sedan även så det blir jord på - minussladden som kommer uppifrån strömbrytaren när den är till. Om du har 12v till boxen så kan du nog bara hålla en kabel mellan jord och - minus på boxen så skall gnistan hoppa igång och ev. kommer även lampan i brytaren att blinka om den får jord "bakifrån"...... Om lampan är hel och det är själva brytfunktionen i brytaren som är trasig, vilket kan hända som jag skrev i inlägg #25 med den sönderplockade brytaren i bild i den andra länken, samt i inlägg #28 om lite test av boxen/elen.
Om brytaren är till, går det då att mäta 12V mellan plus och minus vid boxen.
Är boxen jordad bort till brännaren ev. med den extra kabeln som skall vara klämd vid skruvfästet med jordbläck.
Det är svårt med nya brytare av någon anledning, även om det säkert finns på en krok hos någon handlare. Möjligen kan man ringa till Löövs gasol och fråga. Jag har inte haft behov av brytare utan lyckats laga/serva två, som den på bild som var glapp ibland.
Jag har hittat i Frankrike men har inte länken kvar. På Irland finns det en stor firma som har, men tydligen populär för just nu så är de restade för omedelbar lev........ Vet inte heller om det är Irland med eller utan EU tull.
Buy a SWITCH for gas ignition, orange face for Dometic and Electrolux Fridges | Dometic RM4401 Absorption Refrigerator Spare Parts | Leisureshopdirect
www.leisureshopdirect.com
Hittade en till, Verkar vara samma firma men billigare och från Birmingham England... och då utanför EU.
Dometic Fridges orange illuminated 12v ignition control switch. Suits most dometic electrolux fridges including 4 series
leisurelines.net
M.v.h. JANKRO.