Sv: Prissättning
Klockrent Los Suecos! God förtsättning på dig.
:-/<rister
Det slår mig en sak och nu har jag varit in och läst deras hemsida.
Tänk om campingägaren på Brevik har följt våra trådar här på forumet som just handlat om prissättning av ställplatser och camping,
Då har han fått läsa:
- Att vi kan tänka oss betala 50 - 150 kr, för en ställplats.
- Att vi har allt med oss så extra service vill vi inte ha inkluderat.
- Att i de fall vi behöver extra service som normalt ingår i campingens serviceutbud, så betalar vi för det.
Tänk om han kanske tror att han möter våra krav med en anpassad produkt genom att differentiera sin prislista och att:
- Investera och ställa iordning speciella ställplatser, enligt tysk modell där 4 meters regeln inte används. Det får kanske som konsekvens att det helt enkelt inte får plats med stolar, bord och grill, utan man hänvisas till ett speciellt område speciellt anpassat för det.
Däremot vad jag förstår inkluderat det som är viktigt för oss, vatten och tömning utav tankar,
För det vill han han ha 100 - 120 kronor per dygn, beroende på säsong.
Jamen var det inte det här som vi önskade och storstilat sagt att visst betalar vi för det?
Hittar inte i deras prislista det där med 80 kr för elen vid midsommar, men det är säkert så och det är en klumpig prissättning, han skulle självklart i stället höjt priset på ställplatsen de aktuella datumen från 120 till 200 kr.
Tror faktiskt inte att det är lätt att möta oss och våra krav.
Klockrent Los Suecos! God förtsättning på dig.
:-/<rister