• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Premiärtur för Runar & Lovisa

F

F.d. 55511

Guest
Sv: Premiärtur för Runar & Lovisa

Är bara lite avundsjuk, vi får våran Aviano 870 i Augusti. Ha en bra tur :spinny:

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Aviano 875. Grymt fin bil! Grattis!

Men får ändå hoppas att Elegance'n i nu tid & ett par år till ändå är: ok! :) (lullulll for free är gött & mjukt)
Pöss!

Fast vi valde aviano just för prisskillnaden och att vi inte tyckte att lulllullet var värt den extra peng som elegancen kostar :) (olika sätt att se på saker och ting) vi fixar eget lulllull :)

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Sov gott första natten trots att det blåste nått så in i bänken. Nu är vi på vift igen och skall testa ställplats "getingen" :)

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Grattis till nya husbilen!

Vi är också sugna på Aviano 875G men hur stor skillnad är det mellan Aviano
och Elegancen 895G hade varit tacksam om man kunde få lite feedback på detta.

Hej
Om jag minns rätt så har Elegance dubbelgolv med gråvattentanken i varmt utrymme medan Aviano har gråvattentanken under bilen
Ha de paffw

F

F.d. 25288

Guest

Hej!
Tog en sväng om Ranarpsstrand på väg hem till Torekov för att kolla er nya bil.Var det alkoven med boggi så är det en häftig pjäs ni har skaffat.På torsdag bytar jag min Carado mot en Hymer 689.Det ska bli roligt att börja den nya sesongen med en ny bil.Lycka till! Hälsningar Jan-Erik.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Hej
Om jag minns rätt så har Elegance dubbelgolv med gråvattentanken i varmt utrymme medan Aviano har gråvattentanken under bilen
Ha de paffw

Denna Aviano modellen har dubbelgolv med golvvärme och uppvärmd gråvattentank :)
Det är en ny modell som heter "Made for Sweden"

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Hej!
Tog en sväng om Ranarpsstrand på väg hem till Torekov för att kolla er nya bil.Var det alkoven med boggi så är det en häftig pjäs ni har skaffat.På torsdag bytar jag min Carado mot en Hymer 689.Det ska bli roligt att börja den nya sesongen med en ny bil.Lycka till! Hälsningar Jan-Erik.

Hej

Det var inte oss du såg. Vi har en helintegrerad bil. Vi åkte dock tidigt :)

Hälsningar
Lovisa

M

Mona/Henka

Guest

Å vad härligt det låter. Vi får vänta till mitten av april innan vi hämtar ut våran första husbil som nu står på vinterförvaring. Tror ni att vi längtar?????????:music-icon:

Mirre

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
757
Medlemskap
2025

Grattis till er nya husbilen.
Trevlig sommar om vi inte ses förr så ses vi kanske på Elmia.

F

F.d. 9058

Guest

Grattis till nya bilen! Kanske ses vi på någon väg i sommar :). Och, tack för sist! :spinny:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej!

Alkovbil....häftig pjäs....boggie....du måste ha sett en Burstner Argos :D

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

Hej alla glada.
Det var vår "Argos" ni såg i Ranarp.
Synd att ni åkte så tidigt, Lovisa och Runar. Det hade varit roligt att träffa er och se er nya bil. Givetvis hundarna också.
Vi ses kanske vid ett annat tillfälle.
:msn_sun:
Med vänliga hälsningar Helene och Micke.

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Hej alla glada.
Det var vår "Argos" ni såg i Ranarp.
Synd att ni åkte så tidigt, Lovisa och Runar. Det hade varit roligt att träffa er och se er nya bil. Givetvis hundarna också.
Vi ses kanske vid ett annat tillfälle.
:msn_sun:
Med vänliga hälsningar Helene och Micke.

:twitcy::wideeyed::yes::spinny:
Haha....ja det är lite pinsamt,, men vi hade liksom bara 1 gasoltup så att gasen från vår compositflaska tog slut vid 4 på morgonen den frös så vi fick inte ut allt och då frös vi så in i bänken när vi vaknade att vi valde att köra iväg.

Tog en kort härlig promenad med hundarna vid 6.45 och sedan åkte vi lite efter kl 7 :)
Vi hade gärna träffat er också! Får bli en annan gång! :D

Helene & Micke

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2025

Ja, det lät ju inte roligt. Ni kunde ju ha knackat på vi hade en extra gasoltub ledig. Micke var uppe vid 07-tiden. Men det är ju klart, det är väl inte det första man gör, knackar på hos okända.
Vi får berätta att detta har hänt oss också,:oops: men mitt i vintern -22 gr. Ej roligt att vakna upp på detta vis.

/Helene och Micke

Toppen