• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Preemkort

F

F.d. 58689

Guest
Det går inte att tanka bensin med ett Såifa HBK kort

Man kan visst tanka bensin med HBK-kortet, men får då "bara" 40 öre litern i rabatt på listpriset.
Bara att läsa innantill under "förmåner" drivmedel här på HBK! Eller mitt tidigare inlägg #5!
Fattar egentligen inte varför frågan ställts från början!
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Med mitt Såifa (HBK) kort kan jag bara välja dieselpumpar på stationen.

Kollade precis mitt kort, det är inte ett allkort.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Med mitt Såifa (HBK) kort kan jag bara välja dieselpumpar på stationen.

Kollade precis mitt kort, det är inte ett allkort.

Tog "fel" kort från början men ett samtal till ÅFA så fick jag ett nytt Allkort. 40 öre rabatt på riktpriset gör att man i princip alltid ligger under obemannade mackar
 

Kopparn

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Tierp
HBK-Nr
28918
Medlemskap
2025
Hur gör man för att få ett kort och vilket ska man ha? Var ska jag skriva i medlemsnummer någonstans? Den kreditansökan som finns på förmånssidan är för 2019, kan man använda den ändå?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hur gör man för att få ett kort och vilket ska man ha? Var ska jag skriva i medlemsnummer någonstans? Den kreditansökan som finns på förmånssidan är för 2019, kan man använda den ändå?
Jag kryssade Preem/Såfa diselkort(fungerar för bensin också),HBK medlemsnummer under övriga upplysningar,avtalet är detsamma så 2019 borde inte spela någon roll.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Hej, jag har bara tankat bilen än så länge så det är bensin jag tankat och får inte ihop hur det fungerar eftersom
det står på räkningen att jag fått 15.04 ex.moms i rabatt på 47 l bensin, enligt bensinkvittot har jag tankat för 628.99
fakturan var på 626.65, alltså ca: 2 kr i rabatt. Jag visste att det är sämre rabatt på bensin men blir ändock fundersam
hur räkningen är utformad.
Tack för informationen.
Lennart
Preem/Såifa rabatten gäller väl bara diesel?
Jag har snittat 1kr rabatt + moms (diesel).
Mycket bättre än de vanliga 10-25 öre man får med vanligt tankkort på andra mackar :)
Tycker jag i alla fall...
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Preem/Såifa rabatten gäller väl bara diesel?
Jag har snittat 1kr rabatt + moms (diesel).
Mycket bättre än de vanliga 10-25 öre man får med vanligt tankkort på andra mackar :)
Tycker jag i alla fall...
Gäller även bensin. Tankar min personbil. Dessutom bra rabatt på biltvätt.
 
Toppen