• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Positiva kommuner

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Positiva kommuner

Jag har absolut ingenting emot att kommuner är positiva till oss som åker husbil, för vi behöver många, många fler ställplatser.

Det jag reagerar emot är när en campingägare vill anlägga Quick stop, med vad det innebär.

Det jag ville belysa var att Fritid Österlen är ett privatägt bolag, med fastigheter, camping m.m. under vingarna, och alltså inget har med Simrishamns Kommun att göra.

Om nu det skulle bli Quick stop utanför campingen, är väl risken stor att ägaren kommer att påverka kommunen att införa tidsbegränsningar på de ställen där det går utmärkt att stå idag.

Men vi får hoppas på det bästa.

//Tommy
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Positiva kommuner

Det knepiga är väl att det på dagarna verka vara en kommunal parkeringsplats som senare på kvällen förvandlas till en "privat" ställplats?
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Positiva kommuner

Man kan konstatera att få tätortsnära parkering för oss med de utrymmes krävande husbilarna är och förblir ett problem.
Vi kanske istället borde rikta blickarna på alternativa lösningar.
Kanske i samverkan som flera har nämnt, med vägverket, restauranger, båtklubbar, butikskedjor, näringsidkare, lantbrukare vilket är en kategori med de stora resurserna.
Tänk er en plats nära en sjö med bad, båtturer,skogspromenader, fiske mm.
Kanske att till och med delta i de dagliga göromålen på en lantgård.
Kanske en så stark upplevelse att man återkommer varje år.
MVH. Gunnar S
 
Toppen