• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Populära Ställplatser?

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Populära Ställplatser?

För oss "norröver" att få in ställplatser på 10 i topp listan kommer att bli väldigt svårt.
Detta eftersom vi inte är så många som ni söderöver. (Men det kan ju också vara skönt att få behålla våra "underbara ställplatser" för oss själva).
P.S. detta är inte något elakt men det blir ju så tyvärr. Jag tror och vet att många av oss lite norröver har många "egna" fina platser att åka till.
Har försökt besöka några ställplatser på västkusten men dessa har för det mesta varit mer än överfulla av inte bara hbk:are utan från andra klubbar samt några husvagnar.
Frågan måste vara vad vill vi ha på en "ställplats".
Är det månne fin natur, bra möjligheter för parkering, rent och snyggt, rofyllt, fullt ös, husvagnar, husbilar, nära vatten, fiskemöjligheter, toa, dusch, mycket folk, trafikstörningar. trafikbrus, störande musik eller oväsen, nära affärer, eller ute i skogen bort från allt, helt tyst, ensam eller tillsammans med goda vänner listan kan göras lång.
Men är det bara för att stanna en natt och sedan snabbt dra iväg på morgonen? I så fall kan ju det mesta av ovanstående nämnda kvitta.
Ha en trevlig helg i ovädret.

:bye::bye::bye::msn_embarrassed::msn_embarrassed::msn_embarrassed:

Berätta om några ni gillar!

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Hej
Har nu sammanställt dom inkomna förslagen. Anger också om flera har skickat in på samma.
Det har blivit 20 st. så här långt. Det finns säkert fler. Jag saknar många
från mälardalen och upp till treriksröset.
Det behöver väl inte vara topputrustade platser utan även UNDERBARA ställen.
Bifogar en pdf fil. Svara direkt om ni inte kan få upp den .
Den är gjord i Excel för att lätt kunna lägga in flera röster och även flera förslag.
mvh Gert
Ser nu att filen inte kom med. Har även missat andra delen i tråden där det finns mera förslag. Bif. filen i Excel
DS

Senast ändrad:
L

Lelle_22

Guest

Hej lassewalle!
Jag vill inte skriva ut alla sidorna från Topplatz. Har letat efter upplysning om hur man beställer broschyren fysiskt.
Har du någon uppgift om hur man skickar efter den?
Lelle_22

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det verkar som om man inte kan få den hemsänd utan måste hämtas på någon ansluten plats, husbilsförsäljning, tankställe eller husbilsmässa i Tyskland. Spara pdf-filen i datorn som är med i husbilen så behöver man inte skriva ut den.

Om jag ser någon på vår förestånde resa som tillhandahåller dem så skall jag ta med några ex.

Mer att läsa om det längst ner på sidan: Qualitätsmarke für Reisemobilstellplätze

F

F.d. 25023

Guest

Jag har denna broschyr i handen just nu, finns normalt i bilen, byter ut den i Tyskland varje år hos någon husbilshandlare. Jag tror denna är den tredje nu.

Vi har aldrig stannat på någon av dessa än. Jag har alltid trott att detta med Top-Plätze är bara en marknadsföringsnamn för någon organisation eller företag, inte på något sätt utvalda ställplatser av någon... De är nog bra, dyrare än de flesta andra platserna dock.

Men jag kan ha fel.

hälsning
jyrki

Toppen