• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Populära Ställplatser?

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Populära Ställplatser?

Om det skall bli en topplista så måste samma plats komma flera gånger, kan bli lite tjatigt här i tråden. Om vi inte lägger in en plats för att den redan föreslgits (v-backen) så blir det ju ingen topplista.
Eller har jag missuppfattat saken??

Hej Kalle,
vi kan ju använda oss av vårt forums omröstningsfunktion där vi på ett bra sätt delar upp inkomna förslag, ställer förslagen i omröstningarna mot varandra och i slutänden röstar och får en ranordning.
Tror du inte att det skulle kunna fungera?
V-backen:wink:

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det var lite så jag tänkte för att får Gert8 in 20 -30 olika ställplatser så kan man ju göra en omröstning liknade den jag gjorde om "möbleringen" i en husbil .

På så sätt ser man ju vilken ställplats som är populärast .

Det ser väl ut så här sedan fast med flera alternativ :

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - - Visa resultat för omröstning = totalt 601 omröstningar .

F

F.d. 24435

Guest

Buhres Fisk i Kivik skall öppna sin butik till påsk enligt Radio Kristianstad nu på morgonen (17 feb kl 07.30).

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej Lasse!

En liten undran - menar du ställplatser som kan vara både med och utan påfyllningsmöjligheter/tömning, toa m m eller bara en plats där man kan stå oavsett hur den är organiserad?

Marie:)

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Hej Lasse!

En liten undran - menar du ställplatser som kan vara både med och utan påfyllningsmöjligheter/tömning, toa m m eller bara en plats där man kan stå oavsett hur den är organiserad?

Marie:)

Hej, alla ställplatser som har något man gillar. Behöver inte vara någon speciell standard tycker jag. Helt enkelt en plats dit många vill fara :)

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Kroksjön tycker jag ska vara med på listan.
Lite av en favorit som vi gärna återkommer till vår och höst.

F

F.d. 55464

Guest

Håller helt med dig Lasse!
Kul att du lägger in denna tråden.
Man kan ju alltid fråga.
Vill någon ställa upp så är det väll helt ok.
Bugga på :)

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Nu börja det strömma in förslag till populära ställplatser.
Tycker väl också att hur ställplatsen är utrustad inte får avgöra.
Tänk på att tyska ställplatser har regeln max 3 dagar åt gången, även i Italien har vi stött på det.
Med tanke på det så kanske man klarar sej 2-3 dagar utan att fylla och tömma.

Vill ha in lite flera förslag tack
Gert

F

F.d. 3088

Guest

Hej Gert, känns som det skulle kunna bli en lista!

Jag tror det är bättre att alla förslag kommer in i tråden... vad tror ni?

Håller med dej Lasse går allt till Gert blir det ju dom mest besökta som kommer i listan men guldkornen uteblir. Om allt kommer i tråden blir det ju tillfälle för dom nyfikne att skriva frågor om platsen och få se eventuella bilder:cool: Tråden blir ju givetvis lång

Gurra

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Jag vill slå ett slag för Lumsheden som finns på våran ställplatslista över Dalarna. Jag vet att några HBKare har haft spontanträffar där samt höstavslutning. På platsen finns även bad och fiske för den som vill.

F

F.d. 8036

Guest

Buhres Fisk reser sig ur askan, står det att läsa i dagens SkD.

Det blir lite provisoriskt detta året då dom får hyra in sig hos andra för att framställa produkterna, men affären kommer att iordningställas och en uteservering planeras.

De va bra de tycker

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Hej Gert, känns som det skulle kunna bli en lista!

Jag tror det är bättre att alla förslag kommer in i tråden... vad tror ni?

Men jösses .... Om det skulle bli en omröstning och Gert8 skrev att han kunde tänka sig att få in alla förslag på MAIL för att sedan göra en uppställning så det blir en omröstning .

Om alla skriver i lite ställplatser här i inlägget så blir ju hans inkorg tom och då får han sitta och skumma igenom alla inläggen här .

Tänk då om det blir som Kalle skriver att 50 olika personer skriver samma ställplats och det blir ju lite sållande då för Gert8 .

Som du skriver :

Ibland avtar intresset när det krävs mail, där av min synpunkt.

En dels intresse kanske avtar om dom inte får göra som dom vill och i det tempot dom vill .

Ha det gött ...

vitaby

FD HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
2521
Medlemskap
2021

Hej, finns det någon topp 10 på Ställplatser att finna här på hemsidan?

En av våra favoriter är Kivik, där kan man äta MYCKET god fisk! Dit blir det nog en resa till i sommar.

Skulle vara kul med en topp 10-lista, kanske får vi ihop en sådan här på hemsidan, vet inte hur det skulle gå till. Någon som har en idé?

Ha en fin kväll!

// Emma vid datorn, Lasse vid ratten, snart hemma! :)

Glada Nyheter!
I går meddelade Cecilia Buhre, att de kommer att öppna butiksdelen till påsk!Tillverkningen ska förläggas till olika platser, Göteborg ,Kåseberga,m.fl. ställen.
Så ni behöver inte ändra era planer för sommaren, åk till Kivik igen.
Välkomna!
Karin o Rolf, Vitaby

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Kommer nu i helgen att gå igenom alla förslag som har tipsats.
Jag tänker automatiskt på en lista med 10 eller 20 platser som utses till
TOPP-plats.
Svarar på en fråga den tyska listan på topp 20 ställplatser kom jag över på en ställplats. Det var en tryckt folder med ibland bilder, givetvis med koordinater och adresser.
Förra våren så fick vi i södra Tyskland på en ställplats en folder med 50 Topp-
ställplatser. Det var en nyare upplaga och trycket var väl bekostat av ställplatsägarna troligen.
Nu har vi ju inga ställplatser som drivs riktigt på det sättet.
Ett förslag är att vi tar dom ställplatserna som vi tycker bäst om och lägger dom på en plats i forumet för nedladdning , förslagsvis som PDF fil.
Skall vi trycka en folder likt den tyska kostar och om vi skall skicka den till medlemmarna så blir det mycket dyrt.
Men faller det väl ut så vi kan trycka en folder så kan man skicka med i välkomstutskicket till nya medlemmar.
På medlemsmöten kan det finnas och andra träffar.
Kanske tillsammans med "årsfnuttarna" som vi nylingen fått hemsänt till oss.
Men vi börjar med att samla dom här kanske i tråden som sen kan läggas på ett särskilt ställe, lätt att hitta.
Förutsätter att samtliga finns på klubbens Ställplatslista? Om inte föras in där om det passar.
Hoppas att detta så småningom ökar intresset för att hitta flera ställplatser.
MVH Gert

F

fjärrkontroll

Guest

Det finns en ställplats utanför Vitemölle på väg mot Kivik. En Parkeringsplats vid Rigeleje. Båda invid stranden. Gps- positioner kan jag ange om intresse finns.
Rolf (fjärrkontroll)

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Hej. Vi tycker att Rydebäck - Fortuna strand söder Helsingborg kan vara med.

Mvh Sanddammaren :)

F

F.d. 53035

Guest

Hej alla glada som drömmer om en snar vår, så husbilarna kan köra ut i naturen, omtyckt eller ej!
Ranarp strand är i vårt tycke en underbar plats, ligger utanför Ängelholm.
Kolla fotogalleriet där finns foton från Ranarp.
:twitcy:

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

För oss "norröver" att få in ställplatser på 10 i topp listan kommer att bli väldigt svårt.
Detta eftersom vi inte är så många som ni söderöver. (Men det kan ju också vara skönt att få behålla våra "underbara ställplatser" för oss själva).
P.S. detta är inte något elakt men det blir ju så tyvärr. Jag tror och vet att många av oss lite norröver har många "egna" fina platser att åka till.
Har försökt besöka några ställplatser på västkusten men dessa har för det mesta varit mer än överfulla av inte bara hbk:are utan från andra klubbar samt några husvagnar.
Frågan måste vara vad vill vi ha på en "ställplats".
Är det månne fin natur, bra möjligheter för parkering, rent och snyggt, rofyllt, fullt ös, husvagnar, husbilar, nära vatten, fiskemöjligheter, toa, dusch, mycket folk, trafikstörningar. trafikbrus, störande musik eller oväsen, nära affärer, eller ute i skogen bort från allt, helt tyst, ensam eller tillsammans med goda vänner listan kan göras lång.
Men är det bara för att stanna en natt och sedan snabbt dra iväg på morgonen? I så fall kan ju det mesta av ovanstående nämnda kvitta.
Ha en trevlig helg i ovädret.

:bye::bye::bye::msn_embarrassed::msn_embarrassed::msn_embarrassed:

Senast ändrad:
Toppen