• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Polisen varnar för vägpirater

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Polisen varnar för vägpirater

Nog en ypperlig anledning till att ha kamera i vindrutan. :)

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Hörde idag att det nya istället för att kliva ut ivägen och vinka, är att de lägger sig raklånga över vägen och ligger kvar.

Kan ju bli intressant med tanke på att husbilar ligger alltid runt maxlast med bromssträcka därefter .... Efter några misslyckade försök så slutar dom nog.

Peter :)

Largu

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024

Hur tänkte du nu Bennsan??? Ska vi stänga våra gränser och utvisa alla "icke Svenskar" ur landet????

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Lägger sig någon på vägen framför mig hinner jag inte bromsa. Alla som inte är medborgare och begår brott bör utvisas direkt. Så gör usa och snart också snart Norge. Något att ta efter.
Det måste bli ett slut på all skit som pågår nuförtiden.

Largu

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024

Bestlinger: Nu rör du till saker och ting! De som rövar vid vägkanten är inga "invandrare" som kan utvisas "när de begår brott"! De är personer som ingår i internationella ligor som härjar här och överallt i Europa! Det är samma problematik som med all annan organiserad brottslighet i vår internationaliserade värld!

Largu

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024

Bennsan: Bra att du klargör vad du menar! Du skrev något annat från början! Kan försäkra dig att medlemmarna av dessa ligor"utvisas" när/om de grips! De är utländska medborgare/gangsters som är här och härjar!

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Vad skrev jag från början som inte stämmer med vad jag skriver nu?

Bennie

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag skulle gärna vilja hitta en App för iPad-mini med "loop" möjlighet (med andra ord en DashCam för iPad). Vad säger Du Knarrevik?

Det finns ingen kotte (polis) i hela världen som skulle vilja undersöka videre en iPad med Igo Primo navigator på skärmen! Det är baggis att skifta en DashCam-app till IgoPrimo navigator på skärmen, en knapptryckning. Dagens teknik erbjuder så många möjligheter så att allt behöver inte hamna i domstol eller bötfällas, då får det verkligen vara extremt där då "otrogne" mannen har "hamnat" på bild och stämmer bilföraren som "spanat" efter honom, ha, ha, här tar logiken verkligen slut...!

Largu

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024

Bennsan:"Det som jag tycker är mest upprörande är att detta jä...a patrask kan röra sig fritt & uppenbarligen göra som dom vill utan någon större risk för ertappande. Det enda man kan vara säker på är att det inte rör sig om några svenskar. Sedan gränserna öppnades blir vi formligen översvämmade av dylika existenser som söker "lyckan" i Sverige.

Bennie"

Det var vad du skrev från början! Att insinuera att problemet består av att de inte är Svenskar! Och att dylika "existenser" inte har här att göra! Samt att gränserna borde stängas! Det ger en märklig bismak!
Det är en annan sak att dessa ligor här liksom överallt där de härjar, rätt och slätt, måste stävjas!

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Bennsan:"Det som jag tycker är mest upprörande är att detta jä...a patrask kan röra sig fritt & uppenbarligen göra som dom vill utan någon större risk för ertappande. Det enda man kan vara säker på är att det inte rör sig om några svenskar. Sedan gränserna öppnades blir vi formligen översvämmade av dylika existenser som söker "lyckan" i Sverige.

Bennie"

Det var vad du skrev från början! Att insinuera att problemet består av att de inte är Svenskar! Och att dylika "existenser" inte har här att göra! Samt att gränserna borde stängas! Det ger en märklig bismak!
Det är en annan sak att dessa ligor här liksom överallt där de härjar, rätt och slätt, måste stävjas!

Det är möjligt att du tänker så & det får stå för dej. Min åsikt är att folk som tar sig hit bara för att begå olagligheter & utnyttja systemet är ett jä..la patrask & har inte här att göra. Eftersom dom kommer hit till SVERIGE så är dom ju följdaktligen inga svenskar. Att detta fenomen ökat sedan vi gick med i EU & gränskontrollerna minskat är ju heller ingen hemlighet. Men man skall inte blanda ihop detta med invandring vilket du verkar göra som är en helt annan sak .:D

Bennie

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Bestlinger: Nu rör du till saker och ting! De som rövar vid vägkanten är inga "invandrare" som kan utvisas "när de begår brott"! De är personer som ingår i internationella ligor som härjar här och överallt i Europa! Det är samma problematik som med all annan organiserad brottslighet i vår internationaliserade värld!

Dessa vägrövare är bara en av de nya sorterna på rövare som nu härjar. Vi har Irlänska travellers som drar runt och rövat. Vi har rövare från mellanöstern som skjuter ak47 på resturang i Göteborg och på gatan i Borås och Uddevalla. Vi har rumänska romer som slås om tiggeriplatser och bygger hyddor runt våra samhällen. Vi har gäng i våra storstäder som härjar på gator och torg boende i slumområden dit ingen vanlig svensk vågar åka till. Inget av detta är lagligt och inget vi hade problem med förut. Det måste sluta nu.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Din länk går till en app vilken tycks ha samband med den sensationsfokuserade kvällspressen. Har du kanske möjlighet att länka direkt till polisens info?

aake

F

F.d. 32985

Guest

Hittar ingen direkt info på polisens sida så tyvärr är det den sensationsfokuserade kvällspressens info den enda jag hittar. Kanske någon annan lyckas bättre?

Toppen