• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

polar

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
I senaste numret av tidningen husbil så testades det 3 st husbilar för sina "vinteregenskaper" bl.a Polars senaste skapelse för 1,3 mille, den var väldigt bra i testet men för mig estestiskt påminner den mest om en hästtransport!

Pilot

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: polar

Hej pilot har du sett Polaren i verkligheten innomhus om du får tillfälle så gör det, då tror jag du ändrar uppfattning dom visade den på Elmia, jag har visserligen inte sett så mycket av hästtransportvagnar så jag har svåert för att tro att domm bygger sådan lyx till hästarna.

F

F.d. 52945

Guest

Hej Beroka, nej jag har inte sett den i verkligheten, det räckte att se den i tidningen!

Mvh
Pilot

F

F.d. 52945

Guest

När man läser testet av dessa tre bilar varav en var en "plåtis" så är gasolåtgången oerhört försummbar mellan dessa 3 bilar varav Polar är en "riktig" vinterbil!:msn_wink:

Trevlig helg på er alla, nu skall vi strax ut på någon ställplats i Skåne/blekinge trakten:mh4:

Pilot

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Hej pilot har du sett Polaren i verkligheten innomhus om du får tillfälle så gör det, då tror jag du ändrar uppfattning dom visade den på Elmia, jag har visserligen inte sett så mycket av hästtransportvagnar så jag har svåert för att tro att domm bygger sådan lyx till hästarna.

Är inte det här lyx så säg:msn_wink:

Stall Viggeby

F

F.d. 52945

Guest

Ha,ha Håkan, mycket bra, visst liknar den polars senaste skapelse fast lyxigare!

Pilot

F

F.d. 53012

Guest

Är inte det här lyx så säg:msn_wink:

Stall Viggeby

Står 3 liknande i Norsholm (mellan Link. Norrköping)som är stall plus bodel och dom är inte att leka med. Den ena har 3 slide out. Dom är engelskregistrerade så jag antar att do importerar dom, eftersom dom säljer vanliga hästtransporter också. Ska ta en bild när jag åker förbi nästa gång.

F

F.d. 2944

Guest

Polaren kommer att finnas med på Kistamässan i februari enligt Lina, projektledare för den mässan.

F

F.d. 5333

Guest

Polar blir säkert en Drömbil för många av oss Svenskar, en kabe kostar lika mycket,en nordik ännu mer men till dessa måste mycket som är standard på Polar köpas i Paket eller efterhand för dyra pengar. 1-o till Polar

B

Byggare Bob

Guest

Polar blir säkert en Drömbil för många av oss Svenskar, en kabe kostar lika mycket,en nordik ännu mer men till dessa måste mycket som är standard på Polar köpas i Paket eller efterhand för dyra pengar. 1-o till Polar
Bra om du kan ge exempel på vad som är standard i Polar och som i Kabe 880 skulle betecknas som extrautrustning.:msn_fingerscrossed:

F

F.d. 5333

Guest

TV som kommer upp ur en bänk som standard!, Heltäckande hyttöverdrag, centraldammsugare mm mm Läs testen i tidningen Husvagn och Camping sidorna 28 . 34 läs Lär och bli klokare :bock:

A

Argos9595

Guest

Ja tycker det var en mycket trevlig husbil inuti. De har ju inte snålat med utrustningen precis!
Men utanpå tycker jag nog det påminner lite som en hästtransport. Kanske bara en vanesak vad vet ja. de kunde kanske gjort den med lite rundare former enligt mitt tycke.
//Magnus

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

TV som kommer upp ur en bänk som standard!, Heltäckande hyttöverdrag, centraldammsugare mm mm Läs testen i tidningen Husvagn och Camping sidorna 28 . 34 läs Lär och bli klokare :bock:

Har du blivit kiokare du har inyte läst på ordentligt för du glömde den elektriska taksängen, det är väl kul med en tv som man drar upp ur ett skåp i diskbänken men om det är bättre än att dra ut den ur ett skåp kan diskuteras, och för min del hade jag hellre velat ha den vatten burna hyttmattan som fins i 880 istället för vinter täcket det hör bara hemma på dom tyska vinterbilarna, och du glömde den elektriska markisen och det stora bagaget på sidan med utvändig luccka är det avsett för hästarna då har dom mätt på ponny hästar, så du får läsa på bättre innan du blir professor på det området,

menhelt klart är det en guldkantad vinterbil en av dom bästa som fins i dag, där har tskarna mycket att lära, Hurra för svensk industri.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den første prototypen som ble vist på Elmia i 2010 var en riktig hestebil med bodel. Smakfull og enkel - skulle ikke mye til for å lage en bra husbil ved å bytte ut hestedelen med en forlenget bodel. Med en totalvekt på 5 tonn og et relativt lett skulle gi bra rom for innredning og utstyr.

F

F.d. 52945

Guest

Hej Beroka, jag tycker att Burstners Argos kan mäta sig väl med Polars nya!

Mvh
Pilot

Toppen