• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plastklossarna skar in i asfalten på gården!

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Plastklossarna skar in i asfalten på gården!

Nackdelen med dessa nivåklossar jämfört med de vanliga är att punktbelastningen på marken blir större och därför fordrar hårdare underlag.

De vanliga klossarna fördelar bilens tyngd över en större yta.

Att ha med några plankor för att lägga under klossarna kan kanske kompensera för nackdelen.

Jag fick hem klossarna idag ... det är mer material/yta undersidan mot marken än på dom vanliga klossarna

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    890 KB · Visningar: 7
F

F.d. 55374

Guest

Jag fick hem klossarna idag ... det är mer material/yta undersidan mot marken än på dom vanliga klossarna
Om man vill ha upp bilen högre, då har man ingen användning för sådana.

Tommy R

F

F.d. 55374

Guest

Det är väl samma sak me dom vanliga att vill man ha bilen högre än klossarna klarar så är dom inget att ha :wink:
Har steglösa aluminium kilar som jag kan palla, då får jag bilen i våg.

Tommy R

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

...och det är nog betydligt enklare att palla upp dom "vanliga" än den
nya "gungstolen".
// Janne

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

...och det är nog betydligt enklare att palla upp dom "vanliga" än den
nya "gungstolen".
// Janne

Gungstolen kan man reglera höjden från 0-10cm lika som dom gamla 0-15cm... Det skulle vara bra att du beretta vad som gör svårare att palla upp HB med gungstols klossarna innan jag testar vilka saker jag måste akta mig för ...

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Gungstolen kan man reglera höjden från 0-10cm lika som dom gamla 0-15cm... Det skulle vara bra att du beretta vad som gör svårare att palla upp HB med gungstols klossarna innan jag testar vilka saker jag måste akta mig för ...

Det var inte bilen jag tänkte palla upp utan klossarna, när dom inte räcker till!
Jag tror det är lättare att palla upp den "vanliga" med några brädstumpar (när det
inte räcker med 15 cm) än "gungstolarna" när det inte räcker med 10 cm.
Men jag kan ha fel.....
// Janne

F

F.d. 55374

Guest

Intressant återkom gärna med bild när du pallat dom ca 50mm.

Tommy R

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Intressant återkom gärna med bild när du pallat dom ca 50mm.

Tommy R

:spinny: Nu va det jag som fattade att du och inlägg före menade att palla upp bilen med klossarna ... det är säkert svårare att använda ex trä under gungstolen

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Det som oroar mig mest är mina standard-monterade stenkskydd så dom inte är i vägen när jag kör över klossen. Ska bli kul att totaltesta "gungan" (med dumkraft i närheten) under kontrollerade förhållanden. Funkar det inte, då är det bara att leta vidare och bjuda frugan på 15:- hamburgare utan strips.

F

F.d. 50475

Guest

Vi har beställt sådana från Tyskland, väldigt smarta, men vi har en plåtis som tyvärr är för låg ifram och när man ska köra upp på dom så tar dom i när man ska köra upp.

Toppen