• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plåtis-chassi Fiat eller Citroen?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.711
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Du har lika bra service på Globetravler som på Malibu. Det handlar ju främst om service på bilen (Fiat eller annat). Köper du ett märke (husbilen) med bra kvalitet, så kvittar det var du bor, service på motorn är oftare och viktigare.
Du kanske behöver mer kunskap av gamla rävar som kört husbilar i många år
 

plåtis-fan

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Karlskrona
Du har lika bra service på Globetravler som på Malibu. Det handlar ju främst om service på bilen (Fiat eller annat). Köper du ett märke (husbilen) med bra kvalitet, så kvittar det var du bor, service på motorn är oftare och viktigare.
Du kanske behöver mer kunskap av gamla rävar som kört husbilar i många år
Ja det låter rimligt som du säger, men jag pratade med en säljare för westfalia som sa "ett problem med dessa är att värmesystemet bara kan servas på en plats i sverige", jag drog lite samma slutsats om globetraveler.
Jag har kanske fel i detta. Jag har ofta fel.
Att fiat /Citotreng är samma vad gäller olja/kamrem osv fattar jag, men husbilen i sig är jag inte lika säker på som sagt.
Jag överdriver nog och ska tänka mer som du säger - fokus på bilen, är det "husbilsdelen" får jag ta det som det kommer..
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
12.169
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Ja det låter rimligt som du säger, men jag pratade med en säljare för westfalia som sa "ett problem med dessa är att värmesystemet bara kan servas på en plats i sverige", jag drog lite samma slutsats om globetraveler.
Jag har kanske fel i detta. Jag har ofta fel.
Att fiat /Citotreng är samma vad gäller olja/kamrem osv fattar jag, men husbilen i sig är jag inte lika säker på som sagt.
Jag överdriver nog och ska tänka mer som du säger - fokus på bilen, är det "husbilsdelen" får jag ta det som det kommer..
Fiat och Citroen är inte lika, det är inte samma motorer.
 
Toppen