Kristian676
FD HBK Medlem
Sv: Plåtisköp
Pappersarbetet att få tillbaka tysk moms när man köper ny bil kan lätt undvikas genom att man betalar in full svensk moms innan man hämtar bilen. Det måste ju förstås ändå göras o det är lika bra att göra det lite före köpet. Sånt som eftermonteras, alltså efter köpet, är det tysk moms på om det görs i Tyskland. Här gäller det att behålla sitt rena samvete i förhållande till skattemyndigheten.
På en for ny brukt er det endel papirarbeid for å få tilbake den tyske moms, men det går! Nå er jeg ikke lengre i en situasjon hvor det er aktuellt å kjøpe en husbil for svensk registrering, men jeg ville enten valgt en helt ny eller en som hadde vært registrert i minst 6 mnd og gått mer enn 6000 km. Den brukte uten mer moms håndtering og den nye kjøpt for export uten tysk moms. Nå er det for meg hyresbiler fra Tyskland som kan være aktuelt og jeg skal tilbringe en sommer i Europa.
Pappersarbetet att få tillbaka tysk moms när man köper ny bil kan lätt undvikas genom att man betalar in full svensk moms innan man hämtar bilen. Det måste ju förstås ändå göras o det är lika bra att göra det lite före köpet. Sånt som eftermonteras, alltså efter köpet, är det tysk moms på om det görs i Tyskland. Här gäller det att behålla sitt rena samvete i förhållande till skattemyndigheten.