• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

plåtdetaljer Iveco 80-tal?

so.andersson

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Varberg
HBK-Nr
544
Medlemskap
2024
Har någon kunskap om plåtdetaljer till Iveco 35.8 eller 35.10 (tror samma grejer), cirka 1980-88? Hittar ingen ekonomiplåt för lastbilar. Begagnat verkar också omöjligt. Har en Wixab-veteran som rullar billigt och bra och är bekväm (med hörselskydd). Men vill snygga upp den lite. Behöver frontplåt, skärmar och huv, bland annat.
 

Bilagor

  • ivecoWixab.jpg
    ivecoWixab.jpg
    2,8 MB · Visningar: 8

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: plåtdetaljer Iveco 80-tal?

Kolla på tyska ebay, brukar finnas en del ibland
Lycka till
Hälsn Bror
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: plåtdetaljer Iveco 80-tal?

Hej

Har du kollat med Klokkerholm som är en stor tillverkare av plåtdetaljer till fordon. Tror att Mekonomen är återförsäljare. Kolla länken.

Klokkerholm
 

so.andersson

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Varberg
HBK-Nr
544
Medlemskap
2024
Sv: plåtdetaljer Iveco 80-tal?

Master - du har ju hittat delarna! Jag som letat mig blå på webben. Tusen tack!
Återstår bara att försöka komma åt dom utan att bli ruinerad. Grossistpris...hm.

Men med Klokkerholm och artikelnummer blev det ju lätt att googla. Nu måste jag välja mellan att köpa motorhuven här hemma, för 3 234 SEK. Eller skicka efter den från Tyskland, för 146,90 euro, inkl frakt! För en skärm måste jag välja mellan 1367 SEK eller 55 euro.
Motorhaube Motorhaube
http://www.bilhuset-bildelar.com/kaross.pdf

Svåra beslut! Av tyskarna får jag i kassan en sopborste på köpet, avgör väl saken...
Obegripligt att svenska handlare släpper var och varannan köpare ner till Europa för att handla under halva priset.

Än en gång tack, Master. Nu ska det svenska hemslöjdshuset få rulla några år till!
 
Toppen