• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pizza

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Nu undrar jag om det är någon som har provat "pizzakit" i husbilen ????:mh4::mat:

Jag har precis gjort det hemma nu , det var så enkelt tyckte jag:wub:
 
H

hianders

Guest
Sv: Pizza

Nej Brittis, jag har inte provat det. Kan du beskriva lite hur det fungerar.

fru hianders/Inger
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Pizza

Jag har provat det vid ett par tillfälle i husbilen. Kommit fram till att det inte går att använda hela degen utan jag tar bort ca en tredjedel och trycker ut resten i den smorda plåten. Sedan är det bara att lägga på önskad fyllning. Jag brukar lägga på tomatsåsen, tunnt skivad lök samt riven ost och grädda detta i ca 25 min (värme 4 till 5) och sedan lägga på hemagjord kebab av benfri karre de sista 5 minuterna. Viktigt är att placera plåten högt upp i ugnen annars blir mittbiten "geggig" i botten.
Med vänlig hälsning, Ann-Louise :msn_wink:
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Pizza

Vi har också "provat", gjort många gånger! I våran Argos är det en ganska stor gasspis, nästan som hemma så degen passar perfekt i långpannan(köpt på Lidel).

Full temp på ungnen och det går ganska snabbt och blir gott. Vill du ha koll på temperaturen köp en digital ungstermometer så ser du precis men man brukar få ha plåten högre upp än hemma är min erfarenhet.

Lycka till Torbjörn :msn_wink:
 
Toppen