• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Piersing

F

F.d. 55464

Guest
Sv: Piersing

gå in på chatten så tjötar vi litet med Knut. Han är som en uppslagsbok, jag är jätteimponerad av hans kunskaper !

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Motorburen ungdom. Ja vad ska man säga, finns dom idag. Har själv tillbringat hela nätter på Uppsalas gator i bil och även i Stockholm. Förmodligen 1000 tals mil.
Har man vägarna förbi idag är det helt dött. Dom har väl något vettigare att hålla på med.

Vad det gäller piercing så satte vår yngsta dotter en pinne genom tungan så fort hon fyllde 18. Blir bara illa berörd näre hon leker med den så man ser den mellan läpparna.
Grabben håller just nu på och får en tatuering på armen som inte går av för hackor. Från axeln och ner till handleden. Kommer att komma ut på nätet som exempel eftersom tatueraren aldrig gjort något dyligt. Snyggt blir det.
Man får hoppas att den älsta dottern håller sig till att leverera flera barnbarn, det andra där är på väg.

Har inte hittat några tatueringar på min kropp tack o lov.

T

Teddi

Guest

hej bengt-åke,,ja va med göteborgsraggarna,,men de va väldigt stillsamt,,vi bara tänkte på våra amerikanska bilar,,tjejerna kom i andra hand,,men visst hade dom stor del i livet,,ja är fortfarande gift med min raggartjej sen1969,,hur orkar hon,,eller hur orkar jag,,ps hon har gått o lagt sej,,tur att datan e ett tyst fenomen,,,men efter ett gott liv har man klarat av två pojkar som har lärt sej av far-far,att greja 5 barn-barn,så de e ju inte så konstigt att inte pengarna räcker till en ställplats utan toa,,,,

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Ja, först var det en Ford V8 -47:a.
Sedan blev det en Cheva Bel Air rak 6:a. Blääää!
Efter det en Ford Customline V8 -54:a
En Plymoth rak 6:a sidventilare. Inte mycket till motor men så tyst att det enda man hörde på tomgång var kolens rassel i generatorn.
Sedan ett nödvändigt nedköp när jag helt utan egen skuld hamade i lumpen:
En Opel Kapitän!!!!!
:mad::mad:
Men säg det inte till någon. Jag kan få dåligt rykte.

Om det bliv något av mig?
Tja, det får andra bedömma, men jag har det ganska bra.
:cool:
Nu är jag (vi) off topic som vanligt.
:D
//W

T

Teddi

Guest

hej,,opel kapitän va fatti-raggarebil,men ändå väldigt usa-inspirerad,ja har haft3 stycken,,nu kommer en grej som ja knappt vågar skriva,,men en av dessa bilar va min bostad under ett halvår ock ja o hulda kunde räkna ut att den store pöjken som idag e 44 år har vissa drag efter denna bils baksäte:D

T

Teddi

Guest

inget mer nu,nu går ja ut med teddi o vill samtidigt passa på att hälsa vilken medlem som helst till nåra goa dagar med gott väder hemma hos mej i nästa vecka, cyklar finns,glömde ja innan,,godnatt,,,

cybertron

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2027

hej allesammans!
är ny på forumet och antar att jag är ung i dessa i kretsar, är 28 år. Tatuerad är jag, dock inte piercad, däremot har jag kompisar (både killar och tjejer) som är det och i de flesta fall tycker jag att det är snyggt...(har även killkompisar som går i kilt/kjol)

Både jag och min fru (samt mina barn) tycker att det är upp till var och en att göra vad man vill med sin kropp. Alla är olika, spelar ingen roll om man är gay eller straight eller bi, lika lite som det spelar någon roll om man kör husbil eller husvagn, bor i ett slott eller i en koja. Alla skall göra det dem tycker är rätt och skall inte straffas för det.

Alla generationer har haft sina rebeller, luffare, raggare, rallare, sjömän alla i vår tid är det lite silversmycken som väcker åsikter...och i dem flesta fall så har de flesta hittat sitt kall. För några år sedan var det ju konstigt att man hade en dator, idag har "alla" dator.

Det var någon som nämde att dennes son fått jobbet som it-tekniker för att han tog bort sina piercingar, well, jag är it-tekniker med tatueringar och jag tjänar ca. 420000:- och är som sagt endast 28 år. Det har inte med hur man ser ut att göra, (därmed behöver man ju inte se ut som den bilden som visades tidigare i tråden, det är inte vad jag förespråkar) men en liten stav i tungan eller en ring i örat/näsan/läppen/naveln spelar ju inte så stor roll

jaja, blev kanske lite off topic och väldigt långt inlägg ser jag nu, men jaja, det får vara så.
Nu ska jag fortsätta se på olika husbilar som vi vill köpa...:D

Toppen