• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Peniscola

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Peniscola

Lena - är det den där hopfällbara pallen du har på pakethållaren till hunden? Fiffigt i så fall.

Ser härligt ut, försöker intala mig att jag inte är ett dugg avundsjuk.

Hälsningar från ett idag regnigt o ruggigt Sydskåne.

Lenima

HBK Medlem (P)
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2025

Majzzan, ja det är den pallen. Bättre bröd- än rådlös du vet. Hade inte något annat att testa med om hon ville sitta där bak. Och hon verkar gilla det så imorgon ska jag leta efter en lite större låda.
Ska bli kul att träffas igen framåt våren. Då har väl den lille växt till sig ordentligt. Går det bra med husbilsträningen?

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Majzzan, ja det är den pallen. Bättre bröd- än rådlös du vet. Hade inte något annat att testa med om hon ville sitta där bak. Och hon verkar gilla det så imorgon ska jag leta efter en lite större låda.
Ska bli kul att träffas igen framåt våren. Då har väl den lille växt till sig ordentligt. Går det bra med husbilsträningen?

Inget kul sitta i buren tycker den lille o fastspänd går inte, han tuggar på allt. Men vi kämpar på, åker korta sträckor och så blir det promenader på roliga o spännande ställen så han ska förknippa det med husbilen.

Kanske det kan fungera med sån där rektangulär hopfällbar plastback. Spänner fast den på pakethållaren när jag cyklar o handlar i Portugal, (när jag flugit ner o inte har HBn med). Liten bild men du ser iaf hur stor backen är.

Algarve.jpg

F

F.d. 55519

Guest

Vi bruker hundebur på hjul bak sykkelen, sikker og god transport. Hunden trives, og kan ikke falle ut. Masse luftegitter rundt på alle sider.

Bilagor

• Blues festival (19).JPG
    Blues festival (19).JPG
    5,9 MB · Visningar: 5

magwil

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
2004
Medlemskap
2021

Arne, var har du/ni köpt vagnen och hur stor är den? Hugo vill ha en sån att åka i. Hugo är en dvärgschnauzer.

Ingalill &Magnus

F

F.d. 55519

Guest

Den fikk vi kjøp i en stor dyreforretning i Flensburg (mulig det var Zoo Ove/Das Futter Haus i Flensburg). Vognen burde passe ypperlig til en dvergsnauser, vi har en Cesky terrier. Den er 60 cm lang, 38 høy og 32 bred, sammenleggbar med løse hjul.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Vagnen finns även hos välsorterade cykelhandlare här hemma. Har den lite större varianten och den köpte jag här i Höllviken. Kostade 1900:-

Lenima

HBK Medlem (P)
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2025

Sök på Trollkärran. Där köpte jag min, tyvärr fick jag inte med den i husbilen.

Lenima

HBK Medlem (P)
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2025

Så var "Silverrävarna" från Sverige på jakt igen. Denna gång var målet en Schnitzelrestaurang.
Uppdraget lyckades:)

Haha världen är liten, vi från La Volta syns i bakgrunden på fotot. Visst var schnitzlarna goda, jag valde jägar....
Nu ska jag lägga in ett foto, hoppas det blir åt rätt håll!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    799,7 KB · Visningar: 18

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jappe, befattar du dig med så kolhydratstinn mat???
Å andra sidan, vad är det för bleka pommes frites?
Jag håller med Thorsten Ehrenmark (i salig åminnelse) som deklarerade: "Pommes frites skall se ut som de var skurna ur en mahognybyrå."
:D:D:mat::mat:

H

hianders

Guest

Jappe, befattar du dig med så kolhydratstinn mat???
Å andra sidan, vad är det för bleka pommes frites?
Jag håller med Thorsten Ehrenmark (i salig åminnelse) som deklarerade: "Pommes frites skall se ut som de var skurna ur en mahognybyrå."
:D:D:mat::mat:

Wizard/Jerry! Det var väl Lenima´s schnitzel, inte Jappes!! Men, han syndar visst lite numera!

Inger

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Skillnaden mellan Peniscola och Bjäre är ganska stor. Men lite av varje så blir det nog bra.:)
Kan också konstatera att "Penasol" inte smakar bättre i Sverige!!

Bilagor

• 100_4706.JPG
    100_4706.JPG
    2,1 MB · Visningar: 19
  • 100_4795.JPG
    100_4795.JPG
    2,7 MB · Visningar: 9
F

F.d. 52920

Guest

Åhh ,jag som alltid har trott att tomten var från Jyväskylle och så
är han bevisligen på Peniscola :wideeyed::)

Toppen