• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

PDF, stryka över text, hur gör jag?

F

F.d. 14324

Guest
Hej allihopa.

Det jag undrar över den här gången är om det är möjligt att stryka över text i en pdf som jag har skapat med hjäld av adobe reader?

Jag hittade en funktion som jag kan markera text så den blir gul, som en överstrykningspenna ungefär.
Men istället för att gulmarkera skulle jag vilja kunna markera med svart färg så att texten inte syns eller åtminstone kunna dra ett svart streck över bokstäverna för att markera att texten är inaktuell.

Tack på förhand!:)

mvh jocke

F

F.d. 4220

Guest
Sv: PDF, stryka över text, hur gör jag?

Jag har Adobe reader X och med den så kan du göra som följer:
* Högerklicka på knappen för Gulmarkering, som du hittat.
* Markera "Properties Bar"
* Klicka på den lilla pilen bredvid den gula fyrkanten
* Välj valfri färg
* Markera

Alternativt istället för de två första stegen, så kan du ta Ctrl+E när Reader är i fokus.

Du kan också byta färg på redan gjord markering.

//Stefan

F

F.d. 14324

Guest
Sv: PDF, stryka över text, hur gör jag?

Perfekt, nu klarar jag det också, jag hade också adobe X.
Det börjar nästan kännas lite föråldrat att skriva ut, stryka över med penna och linjal och slutligen faxa iväg dokumentet!
Men jag kommer nog att fortsätta ringa ett tag till för att kontrollera att mottagaren verkligen har fått det! :oops::)

mvh jocke

Toppen