• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkeringsavgift ökade när jag skulle godkänna...

Sten Sture dä

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Hörby
HBK-Nr
30684
Medlemskap
2025
Detta står i appen:
EasyPark Small (standard) - Man betalar ingen månadsavgift för vår tjänst utan istället så betalar man 15% av parkeringskostnaden (minst 4,95 kronor) i serviceavgift per startad parkering
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Detta står i appen:
EasyPark Small (standard) - Man betalar ingen månadsavgift för vår tjänst utan istället så betalar man 15% av parkeringskostnaden (minst 4,95 kronor) i serviceavgift per startad parkering
Ja inte hade jag betalat någon månadsavgift för en p app.

Parkster håller inte på med såna dumheter...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.151
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Detta står i appen:
EasyPark Small (standard) - Man betalar ingen månadsavgift för vår tjänst utan istället så betalar man 15% av parkeringskostnaden (minst 4,95 kronor) i serviceavgift per startad parkering
Nu har jag sökt igenom appen.... Men jag hittar inget av det du påstår... Sänd gärna en bild som visar
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
För en tid sedan var det en insändare om serviceavgiften på parkeringar inom Kommunen och nu i KP den 10/3 har "någon" från kommunen svarat. Det är tydligen så att om man använder Easypark för första gången inom kommunen så slipper du serviceavgiften men om du använder appen utanför kommunen så blir du nollställd och måste kontakta Easypark igen för att slippa avgiften. detta kan man lätt göra på deras hemsida eller ringa.

Därför uppmanar jag alla som använder Easypark att kontakta dem för att de skall ta bort denna avgift, samtidigt som jag uppmanar Kungälvs kommun att förhandla bort densamma.

Så är det i Malmö också Har gjort det många gånger Eftersom jag swichade avgiften så kom pålägget på 7kr tillbaka dit
Leffe
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.257
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Finns det? Mynt ja, men möjligheten att betala med dem i P-automat? De lär ju fylla upp en automat på nolltid med de tariffer som gäller numera. Dessutom lär man åka på kontrollavgift medan man står vid automaten och matar den med mynt.

//Michael, medlem
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Fast dom kan ju erbjuda mer av summan bilägaren betalar för parkeringsplatsen till markägaren medans dom överlever på serviceavgiften. Andra bolag som inte erbjuder samma upplägg kommer förmodligen tappa mer och mer områden till EasyPark.
Nu fattar jag inte. Den som äger parkeringen talar väl om för Easy Park hur mycket betalt de skall ha för platserna, inget ungefär som Easy Park kan spä på? Serviceavgiften lägger väl Easy Park beslag på i sin helhet?
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.983
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Nu fattar jag inte. Den som äger parkeringen talar väl om för Easy Park hur mycket betalt de skall ha för platserna, inget ungefär som Easy Park kan spä på? Serviceavgiften lägger väl Easy Park beslag på i sin helhet?

Nu tror jag inte vi lär få veta exakt hur deras ingångna avtal ser ut om hur pengarna delas upp, men jag tvivlar på att EasyPark utför tjänsten gratis då dom inte norpar en serviceavgift. Och EasyPark hjälper förmodligen markägaren att maximera sina vinster genom att ta så mycket betalt som det bara går, dom tjänar ju dessutom på det om dom nu alltid har en procentuell avgift som serviceavgift som tillfaller parkeringsbolaget..

Att EasyPark tar ute en serviceavgift VET markägaren, det är ett sätt att få lite mer pengar ifrån bilisterna, om serviceavgiften sen går till parkeringsbolaget eller delas med markägaren lär vi inte få veta och det variera säkerligen.

Min bättre hälft har hand om ekonomin för ett område med besöksparkeringar och där delas parkeringsintäkterna med parkeringsbolaget och så tar parkeringsbolaget alla böter "Kontrollavgifter" Hur avtalen ser ut varierar givetvis!

En sak är jag tämligen säker på, dom andra parkeringsbolagen kommer kopiera EasyParks affärsmodell när det gäller serviceavgifter.
 
Toppen