Ingrid o Pålle
HBK Medlem
Jag tror inte det är förbjudet att sova i sin bil.
I varje fall tidigare har detta varit förbjudet i åtminstone Visby kommun.
Pålle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag tror inte det är förbjudet att sova i sin bil.
Inte jag heller Men jag tror det bedöms olika om jag sover i en Fiat Punto mot en HusbilJag tror inte det är förbjudet att sova i sin bil.
Så länge som du inte står där camping är förbjudet går det nog bra att campa även på parkeringsplatser med ditt campingfordon, om någon nu skulle tycka det vore trevligt.
Trevligt eller inte men det är tyvärr just denna inställning som slutar med hinder för husbilister att ens parkera på en 24-timmarsparkering för att bara övernatta/vila....
Med din inställning att "det går nog bra att campa även på parkeringsplatser" tar ju naturligtvis varje husbil onödigt "stor plats och hindrar andra från att utnyttja platsen"...
Givetvis handlar det om tolkningen av vad som är camping och inte om parkeringen fylls upp med solstolar.
För Svenne banan kan det se ut som och även kallas för helt vanlig camping när en stor husbil står parkerad på en varuhusparkering över natten och folk bor i bilen.
Mayday mayday! Det är nog hög tid att HBK tar fram en uppförandekod för husbilister och för oss medlemmar i synnerhet...
Hemska tanke men är alla som inte äger/använder en husbil en "Svenne banan"?...
(Varuhusparkeringar är i allmänhet tidsbegränsade till varuhusets/köpcentrets öppettider)
Intressant. Men så länge det inte finns klart vad som är Camping så gäller nog Svenne Banans uppfattning, övernattning i husbil, på parkering, är Camping.